11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    IGD

vreemde foto's in eigen fotostream.

Ik heb opeens 6 vreemde foto’s in mijn eigen fotostream. Deze zijn niet met mijn tablet of iPhone genomen zijn. Beide apparaten zijn nieuw door mij nieuw aangeschaft. Het lijkt of deze foto’s (recent, kerstperiode) in het buitenland zijn geschoten. Heeft iemand ook hier last van? Hoe kan dit?

Bijdrager
    JeroenXC

Via whatsapp of iets dergelijks ontvangen?

Bijdrager
    1984

iCloud….. Zo lek als een mandje ?

Bijdrager
    IGBA

Teveel gezopen vannacht, 1984?

De enige die toegang hebben tot je fotostream, zijn mensen die je Apple ID en wachtwoord kennen (of ‘per ongeluk’ goed gegokt hebben). Als die foto’s dus niet via whatsapp of wat dan ook zijn binnengekomen, lijkt het me verstandig om het wachtwoord van je Apple ID zo snel mogelijk te veranderen.

Bijdrager
    navara

6 foto’s van een vriend met je vrouw?

Bijdrager
    Joepmini

Kijk even na welke Apps je toegang hebt gegeven tot je fotorol. Staat in privacyinstellingen.
    Als je Whatsapp toegang hebt gegeven komen de zo toegezonden foto’s in je fotorol en zo in je fotostream.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    IGBA op 08 december 2012

Teveel gezopen vannacht, 1984?

(of \’per ongeluk\’ goed gegokt hebben). Als die foto\’s dus niet via whatsapp of wat dan ook zijn binnengekomen, lijkt het me verstandig om het wachtwoord van je Apple ID zo snel mogelijk te veranderen.
    Per ongeluk bestaat niet. En moet je je wachtwoord veranderen, ja dan zit er ergens toch echt een lek.

Bijdrager
    MichMich

Nope, inderdaad een bug in iCloud. Nadat ik een tijd terug mijn iCloud backup terugzette, zat er in mijn fotostream ook een foto die ik niet gemaakt heb en kan hebben. Ook vroeg mijn iPhone om het wachtwoord voor een account (emailadres) wat absoluut niets met mij te maken had.

Inderdaad, knap knullig. Maar ach, ik lig er niet wakker van.

Bijdrager
    MichMich

Dit is overigens de bewuste foto:

Bijdrager
    1984

“In de cloud zijn de gegevens niet langer jouw eigendom, daarmee ben je akkoord gegaan door de juridische voorwaarde te accepteren,” bron

Je probeert in te loggen om een backup van iCloud terug te zetten maar je wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd…… http://www.onemorething.nl/2012/08/hacker-jaagt-journalist-in-icloud-horrorscenario/#comment-188165

Bijdrager
    IGD

@jeroenxc
    Nee niet via whatsapp.
    Nu zitten in mijn fotostream ook afbeeldingen van screenshots van onlinespellen..?? Aangezien ik nooit aan online spelletjes doe, is dit ook zeker niet van mij. Ben in staat om de icloud uit te zetten… Kak dit, verwacht je toch niet van Apple?! Ga volgende week langs de Apple store. Ben benieuwd naar hun reactie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.