14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    willie

Vreemde folder

Beste forumleden,

Op het moment dat ik een PDF wil opslaan (na het te openen vanaf Apple mail of Outlook) en op het pijltje naar beneden druk, dan staat er een rare map tussen. De map heet MM Morhee 20160927091505.SL. Ik kan de map nergens vinden in Finder, ook niet bij system files. Als ik erop klik om het er in op te slaan, dan gebeurt er niets. Weten jullie misschien waar deze map vandaan komt en hoe ik het kan verwijderen?

Ik heb een macbook pro mid2012 die draait op MacOs 10.15.3

Dank alvast!

Bijdrager
    Shmoo

Dubbelklik er eens op. Waarschijnlijk is het een softwarelicentie voor een programma dat je ooit hebt gekocht.

Bijdrager
    willie

Ik kan er helaas niet dubbel op klikken. Als ik er één keer op klik, dan blijft de originele folder staan (in bovenstaand plaatje bijvoorbeeld ‘documents’).

Bijdrager
    aartjan.nl/blog
    Bijdrager
    willie

Probleem lijkt daarmee verholpen. Veel dank!

Bijdrager
    willie

Iets te voorbarig… Bij Apple mail staat de map nog steeds onder favorieten.

Moderator
    Night

Staat de map toevallig ook in de linkerkolom onderaan als je schijfbeheer opent?

Bijdrager
    willie

Nee, daar is hij niet te vinden.

Moderator
    Night

Herstart je Mac eens en kijk of de map dan nog steeds bij de favorieten staat.

Bijdrager
    willie

Ook herstarten werkt helaas niet.

Bijdrager
    willie

<p class=”cite”>aartjan.nl/blog op 14 maart 2020 om 16:03</p>
    deze al geprobeerd?

https://www.cnet.com/news/clear-and-manage-recent-places-in-os-x/

Is er misschien een vergelijkbaar command voor het resetten van favorieten in finder?

Moderator
    Night

Dat staat in de link die Aart-Jan hierboven al heeft geplaatst.

Bijdrager
    willie

<p class=”cite”>Night op 17 maart 2020 om 21:25</p>
    Dat staat in de link die Aart-Jan hierboven al heeft geplaatst.

Daar staat een command in om recent places te wissen, maar de folder slaat bij het opslaan onder favorieten en niet onder recent places. Ik heb zojuist de bestandsnaam ook in oude Time Machine backups geprobeerd te vinden, maar zonder resultaat helaas. Dank in ieder geval voor jullie suggesties en ik blijf hopen op de gouden tip. Vind het gek dat ik het nergens kan vinden.

Bijdrager
    willie

Ik heb de vraag ook op het Macrumors forum gesteld. Daar wist iemand de folder te lokaliseren (zie screenshot). Bovenstaand is des bij deze opgelost.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.