9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    fabianslikke

Vreemde DNS server wilt niet veranderen

Hallo,

De laatste 2 weken heb ik last van het internet dat echt bizar slecht is. Alle andere apparaten in het huis doen het normaal, alleen mijn macbook pro 2018 macOS High Sierra heeft heel veel moeite met de connectie.

Ik wil de DNS veranderen, maar zodra ik op “apply” druk, veranderd hij weer terug naar de oude setting:

1e server: 46.101.11.232

2e server: 2a03:b0c0:1:d0::4cb:c001

Ik heb er geen verstand van, maar naar aanleiding van wat onderzoek op het internet vond ik dit toch best raar. Is er iemand weet wat dit betekend? En hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Je moet ook je WiFi verwijderen. Dan je DNS gedoe uitvoeren … en dan weer opnieuw met WiFi koppelen dus je wachtwoord invullen.

Heb ik ook ooit eens mee zitten stoeien, met dat probleem. Het helpt echter geen * met wat je wilt bereiken maar toch. Het gaat om het idee.

Moderator
    Night

het eerste adres is en IPv5 adres, het tweede een IPv6.

Bijdrager
    macconsultants

Het eerste is een IPv4 adres. Als ik in de terminal whois 46.101.11.232 uitvoer kom ik bij de volgende organisatie terecht: https://www.digitalocean.com. Misschien heb je VPN, of andere software draaien van die partij?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

als je het eerste adres in je browser invult kom je op een goksite, die nu geblokkeerd is. Waarom zou je dat instellen als DNS server. Of is er iets anders aan de hand?

Bijdrager
    McPim

Malwarebytes ook maar ff draaien?

Bijdrager
    fabianslikke

Heb geprobeerd mijn wifi opnieuw etc in te stellen, alleen dit hielp helaas ook niet.

Ik heb wel gamban, dat is om goksites te blokken, maar dat heb ik al sinds 8 maanden.

Malware gedraaid, kwam 1 threat uit, pup.mackeeper, die heeft hij weggegooid en nu is hij clean.

Heb zelf nooit met de dns servers lopen klooien dus moet wel automatisch gegaan zijn?

Dank voor jullie comments guys:)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Mmmh, dat  IP adres is dus van gamban, en die site is geblokkeerd.  Dus ik neem aan dat gamban die instellingen wijzigt?

Bijdrager
    Shmoo

En om nog eens op je probleem terug te komen.

Ik merk dat sinds Mojave de WiFi prioriteit op MacBooks ook compleet dronken is. Vroeger stonden WiFi punten op basis van hoe vaak je verbinding maakte. Tegenwoordig gewoon op moment van toevoegen. Dus je moet je handmatig in de juiste volgorde zetten.

Op dit moment is mijn WiFi ook waardeloos thuis en dan komt omdat de NS WiFi op één staat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.