6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    UGn24

Vreemde default font / raar gerendert in verschillende aps

Hoi,

Sinds enkele dagen heb ik op de een of andere manier een verkeerd default font in mijn hele besturingssysteem. Ical datum staat verkeerd, in mail zijn alle e-mails zonder opmaak raar gerendert en ook in firefox gebeurt dit. Als ik het default lettertype aanpas blijven de problemen, alleen met een ander lettertype. Het is net of het lettertype gewoon verkeerd gerendert wordt. Zie plaatje hieronder…

Is er iemand die dit probleem heeft gehad of een oplossing weet?
    Groet

Moderator
    Strifer

heb je toevallig met een of ander programma in je fonts lopen rommelen? of fonts verwijderd? het lijkt erop dat er een font niet meer aanwezig in het systeem dat er wel moet zijn…

Bijdrager
    UGn24

Nee, heb niets gedaan met de fonts. Wel fontbook opgestart, maar direct weer gesloten. Dat is wel al langer geleden dan dat de problemen zich voor doen…Maar als ik de default font van een programma los wijzig (bijv in firefox) dan verandert de font wel, maar blijft hij deze fractals laten zien… het lijkt dus op een fout in de renderer en een systeemprobleem ofzo?

Moderator
    Strifer

ik ben geen expert hiermee, maar vrijwel altijd is zo’n font programma de boosdoener…

Bijdrager
    G-Force

Font Book is een standaard Mac OS X-applicatie dus ik vraag me af in hoeverre dat schade aan kan richten als je het alleen opent en vervolgens weer sluit.

Bijdrager
    UGn24

Inmiddels opgelost. Op de een of ander manier stonden er in mijn User->library->font een aantal fonts die de system fonts overriden. Ik heb ze verwijdert en nu werkt alles weer goed! bedankt voor de reacties!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.