7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Vreemde afsluit melding na installatie Lion op iMac

Sinds mijn installatie van Lion op mijn iMac mid 2010 heb ik al twee keer het volgende meegemaakt:
    Plotseling zakt er als het ware een zwart doorzichtig gordijn van uit de boven kant van mijn iMac naar beneden. Vervolgens reageert de iMac helemaal nergens meer op dan alleen de aan/uit knop aan de achter kant.
    Met een schermpje waarop in diverse talen staat dat ik mijn iMac uit moet zetten door op de knop aan de achterkant te (blijven) drukken. Zodra de iMac uit staat kan ik deze via de zelfde knop weer aanzetten.

Heeft iemand een idee wat dit te betekenen heeft? Hoe kan dit voorkomen worden?

peterwillem

Bijdrager
    pepijn-paans

kernal panic, ik zou lino even opnieuw installeren mocht dit dan het zelfde zijn even naar dat apple store

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    peterwillem

Ja stavos, precies dat.
    Dus een kernel panic. Is pas twee keer gebeurd tijdens misschien wel complexe handelingen.
    Downloaden via Usenet van veel bestanden.

Iets om over ongerust te zijn? Voel er weinig voor om Lion te herinstalleren tenzij het niet anders kan en het te vaak gebeurd.

peterwillem

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een kernel panic is normaal gesproken zeer zeldzaam en heeft doorgaans niets met ‘complexe handelingen’ te maken. Zo heb ik er op mijn nu ruim 1 jaar oude iMac met SL er nog geen één gehad, en hij staat 24/7 aan. Als jij er dus in zeer korte tijd al twee hebt gehad is er eigenlijk dus reden voor ongerustheid.

De belangrijkste oorzaak van een KP is het RAM geheugen of een kritieke bug in een of andere software. Soms is een aangesloten apparaat de boosdoener.
    Het RAM geheugen hoeft niet persé ‘stuk’ te zijn, maar kan een slecht contact maken.

Bijdrager
    App-ie

Of het kan een driver zijn die niet lekker loopt onder lion. Kijk bij de ontwikkelaar van de app/driver of er ook een lion update is…

Bijdrager
    athom

Daar ben ik het ook mee eens, meestal is het een slechte driver. Ik had zelf een keer een keertje een NTFS driver die het veroorzaakte na de installatie. Het hoeft dus niet per se reden tot paniek te zijn, maar probeer eerst even wat App-ie zegt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.