6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Wimusia

[Opgelost] Vreemd VPN-gedrag?

Na lange tijd op http://www.grc.com shields up poorten gecontroleerd. Alles stealth, dus groen op mijn iPad.

Na inschakelen van VPN Cyberghost trialversie zie je dit:

Rara hoe kan dit, terwijl ZONDER VPN alle poorten stealth zijn? Zie ik iets over het hoofd?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Ome Kor

Simpel gesproken, als je de VPN uit hebt, dan controleert GRC de poorten van jouw ADSL of Ziggo modem. Zet je de VPN aan, dan worden de poorten van de server van de VPN dienst getest.

Bijdrager
    madcat

Als je VPN aan hebt dan kom je op het internet via een ander IP, dit zijn dus de poorten die open zijn bij de VPN provider

poort 53 is voor DNS, 80 en 443 zijn webservers en poort 81 zal warschijnlijk ook een web server zijn

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>madcat op 28 april 2018 om 18:46</p>
    Als je VPN aan hebt dan kom je op het internet via een ander IP, dit zijn dus de poorten die open zijn bij de VPN provider

poort 53 is voor DNS, 80 en 443 zijn webservers en poort 81 zal warschijnlijk ook een web server zijn

Inderdaad, zo simpel is het.

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>Ome Kor op 28 april 2018 om 18:46</p>
    Simpel gesproken, als je de VPN uit hebt, dan controleert GRC de poorten van jouw ADSL of Ziggo modem. Zet je de VPN aan, dan worden de poorten van de server van de VPN dienst getest.

Bedankt Ome Kor, ik ben nu niet meer ongerust, tnx.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Wimusa,

Van je familie moet je het hebben….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.