9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Underd0gZ

Vreemd verschijnsel met opstarten

Zodra ik mijn iMac opstart krijg ik een paar tellen naar de boing een scherm met een grijs vierkant in het midden met daarin een blauwe wereldbol die knippert. Vervolgens verschijnt er een paarse map met een vraagteken, dan het Mac OS 9 logo in die map, dan het vraagteken weer, etc, etc. Daarna wordt Mac OS X 10.4 gewoon weer geladen.

Maar wat houdt dit in? Zoekt ie naar Mac OS 9 op mn iMac ofzo? Want ik heb dit niet zo lang.

Bijdrager
    wilko

Staat je opstartschijf goed ingesteld? En ook op de goede partitie?

Bijdrager
    Underd0gZ

Hoe kun je zien als de opstartschijf goed ingesteld is dan? Ik heb daar nog nooit aan wat veranderd en ik heb maar 1 partitie dus daar kan het niet aanliggen.

Bijdrager
    wilko

Systeemvoorkeuren > Opstartschijf

Bijdrager
    Underd0gZ

Ja dat wist ik al. Maar volgensmij zie ik de oorzaak al. Er staat Mac OS X 10.4.6 op Macintosh HD, neem aan dat dat wel klopt, maar daarnaast staat ‘opstarten van netwerk’. Zou dat het wezen? En hoe haal ik dat weg?

Bijdrager
    Nikita

Bij Voorkeuren gewoon “MacOSX 10.4.6” aanklikken. Nu staat ‘ie ingesteld op je netwerk, dus gaat ‘ie eerst staan zoeken naar een netwerkschijf om vanaf op te starten. Die kan ‘ie niet vinden en dus start ‘ie door vanaf je HD.

Bijdrager
    vogel

Je hoeft de netwerkschijf niet weg te halen, maar het schijnt dat OS X er een handje van heeft, ‘m weleens op netwerkschijf te zetten. Gewoon even je HD opnieuw aanklikken en het moet weg zijn.

Bijdrager
    Underd0gZ

Ja het klopt, gewoon die HDD aanklikken, probleem is opgelost. Bedankt!

Bijdrager
    wilko

Even voor de duidelijkheid: Network Startup _hoort_ er te staan (het is immers een optie), maar hij moet niet geselecteerd staan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.