2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul26

Vreemd upload probleem

Dag OMT’ers,

Ik heb een in mijn ogen zeer vreemd probleem met uploaden. De situatie is als volgt:

– Glasvezelverbinding 100mb/s van KPN
    – iMac 27″ 3,2gh i3 bedraad aangesloten op KPN experia box
    – Normaal gesproken haal ik met een speedtest om en nabij de 95 mb/s voor zowel download als upload snelheid

Nu het probleem:

– Eens in de zoveel tijd (ongeveer 1 keer peer 1 a 2 maanden) valt bijna de gehele upload capaciteit weg, ik haal dan nog maar 5 mb/s (download nog wel 95)
    – Het heeft niks met de internetverbinding te maken, als ik via mijn iPhone een speedtest doe, haal ik nog makkelijk 30 mb/s
    – Ik kan ook geen series meer streamen met Air Video Server naar mijn iPad en via PS3 Media Server niks naar de PS3. Het lijkt alsof de uploadcapaciteit niet toereikend is. Soms een paar seconden en dat stopt het weer (720p video materiaal)
    – Meestal moet ik enkele keren mijn iMac opstarten, Experiabox (modem/router) resetten, kabels loskoppelen en weer aansluiten etc. voordat alles weer goed werkt.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen? Voor mij is het echt een raadsel.

Bijdrager
    bupaul

Lijkt mij een probleem van de glasvezel aanbieder.
    Ik heb al eerder mensen geholpen met KPN problemen en vaak was het een instelling van de KPN zelf die niet goed stond.
    Ik moest wel altijd duidelijk maken dat ik alles al geprobeerd had.

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.