19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Vreemd telefoongesprek.

Net kreeg ik een mailtje van m’n vader dat er voor me gebeld was. Ik was er dus niet, maar ik voel me opeens heel erg bang denk ik.

Het zit namelijk zo: Er valt niet terug te bellen op dit nummer: 001681xxxxxxx
    Het was een persoon die ik NIET ken, ene “Gatano”. En wanneer ik terugbel horen we alleen maar een kiestoon, en meer niet. Hij vroeg nog naar mijn naam ook, alsof hij mij wel kende. En of m’n pa wou doorgeven dat er voor me gebeld was.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Dat nummer bevalt me ook echt niet, want die landcode (0016) bestaat helemaal niet!

Geblokkeerd
    Anoniem

Zo’n nummer krijg je door bijvoorbeeld Skype als je met je 9 cent een gratis gesprek begint.
    Ik word ook weleens gebeld maar dat is dan door vrienden die mijn telefoonnummer in zo’n enquete ding hebben ingevoerd. met jou naam er onder.

Inactief
    Anoniem

En is zo’n kiestoon in het begin, voor je diegene uiteindelijk te pakken krijgt dan ook normaal?

Geblokkeerd
    Anoniem

Weetniet ik bel nooit terug.

Bijdrager
    stavos

Als het belangrijk is, belt diegene wel terug. Wordt er niet terug gebeld, dan hoef je je ook nergens druk om te maken.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Zo ben ik wel is gebeld uit ghana (achteraf) en toen ik terugbelde een in gesprek toon (bandje) zo een aantal euries kwijt.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Dus bel gewoon niet terug. Lekker laten zitten.

Bijdrager
    Chorro

Ik bel nooit terug, welk nummer het ook is. Behalve als het iemand is die ik ken. Als voor mij onbekenden me echt nodig hebben dan bellen ze maar nog een keer.

Bijdrager
    iep

Dat 001 lijkt de countrycode te zijn voor Canada/USA. Er zijn echter heel wat oplichters die je heel even bellen in de hoop dat jij hun terugbelt. Als jij terugbelt hang je want dan maak je verbinding met een duur nummer in een ander land. Er zijn al diverse instanties die in het verleden voor deze praktijken hebben gewaarschuwd. Hun advies geldt nog steeds: zie je een nummer die je niet herkent bel dan nooit terug.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je moet pas bang worden als je s’avonds uit je raam kijkt en je ziet steeds dit:

Bijdrager
    Koning Frank

Sorry van de telefoontjes. Ik zal het niet meer doen

*Just kiddin’*

Bijdrager
    lucschram

Niet terugbellen als het niet lukt, jij hebt je moeite gedaan en als het echt wel belangrijk is bellen ze wel terug:D

Moderator
    Mac Daddy
    hendrik op 08 januari 2011

Je moet pas bang worden als je s\’avonds uit je raam kijkt en je ziet steeds dit:
    /uploads/community/42de6523a726a0afcad7291b43fa5f622c52b6f7_0.jpg

Nu wel ja. Of het is Frank Sinatra of Michael Jackson en die zijn beide dood. :ftim::wink:

Een landnummer wat niet bestaat? Ik zeg het je. Het zijn aliens from outer space.

Bijdrager
    vogel

Sinatra zie ik er niet in, maar ik moest gelijk denken aan een rokende Michael Jackson met baard onder water… WTF?

Moderator
    Mac Daddy

Die baard kan ook nog schaduw zijn.:wink: Ik dacht aan Sinatra, want die rookte nog wel eens. MJ niet.

Bijdrager
    God

“Ik was er dus niet, maar ik voel me opeens heel erg bang denk ik.”

Uhhhh, wat?

Bijdrager
    God

En die netcode is trouwens vanuit West Virginia.

Inactief
    Anoniem

Hmm, sorry voor mijn paniekerigheid :’) Het was eerder even iets van: Krijg ik hierdoor nou plotseling een dikke telefoonrekening of iets dergelijks. Niet voor duistere figuren met wapens of iets in die richting;)

Het bleek iemand van school te zijn die gewoon flauw wou doen onder een andere naam. Was ook gewoon een Nederlands 06-nummer. Maar het is nog altijd een raadsel waar die kiestoon in het begin en die “01” voor het nummer dan vandaan kwamen.

Bijdrager
    Nicketick

Ik zou het ook niet weten waar die 01 vandaan zou komen… Je zou bij zoiets eerder denken dat er +31 voor zou staan. De plus wordt ook wel eens vervangen door 2 nullen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.