11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dterryn

Vreemd probleem met Macbook Pro

Hallo iedereen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn macbook Pro en vroeg me af of jullie raad wisten.

Een maand of 2 geleden begon World of Warcraft regelmatig te crashen, samen met veelvuldige texturing errors. Het probleem leek oververhitting te zijn. Ik heb het kunnen oplossen met een programmatje te installeren dat manueel de fan speed controleert. Zet ik deze op 6000RPM dan gaat alles prima. Maar toch vind ik het bizar dat dit met de hand moet gebeuren.

Nu is een verder probleem opgetreden. Mijn batterij begint erg vreemd te doen. Als ik hem disconnect van de powerkabel, dan draait hij op z’n hoogst een half uur. Ook de battery life meter geeft 20-30 minuten aan. Enig idee hoe dit kan komen?

Dank bij voorbaat.

Bijdrager
    dterryn

Heb ondertussen Coconut geinstalleerd, en blijkt dat mijn batterij op 1/5 van zijn normale capaticiteit zit. Tijd voor een nieuwe dus.

Nu vraag ik me af, is dit misschien ook de reden waarom mijn koeling vreemd dit? Of hebben jullie een ander idee hieromtrent?

Moderator
    unSOUND

Er zijn een aantal “foute” batterijen in omloop geweest, deze worden gratis dooor Apple vervangen. Over je hitteprobleem zijn meerdere topics geschreven, sommige MacBooks hebben een hitte probleem, en ook dat zou gratis door Apple gerepareerd moeten worden, en soms is een firmware-update al voldoende… Zie ook het topic van een paar dagen geleden:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1469878&highlight=update#1469878

Bijdrager
    dterryn

De batterij is al een jaar oud, en wordt heel intensief gebruikt. Volgens mij is het gewoon slijtage. Ik ga dus gewoon vandaag nog een nieuwe kopen.

De firmware update is al geïnstalleerd. Het vreemd is dat mijn mac een tiental maand probleemloos heeft gedraaid. Van de ene dag op de andere werd de fan niet meer juist softwarematig aangestuurd, wat de crashes veroorzaakte totdat ik smcFanControl installeerde.

Ik zal zien wat het geeft met de nieuwe batterij. Als het probleem met de fan aanhoudt zoek ik verder. Suggesties zijn altijd welkom :)

Bijdrager
    lotje

De “foute” batterijen zaten in de iBook en Powerbook, dus dat gaat niet helemaal op vrees ik. Blijft wel raar dat een batterij er na een jaar al zo slecht aan toe is. Valt dat niet binnen de garantie?

Bijdrager
    J.C.

Zoveel mogen die batterijen tegenwoordig niet meer sluiten. Ik zou liever eerst willen weten of dat echt het probleem is dan een nieuwe batterij te kopen, die al snel rond de 150 Euro ligt.

Moderator
    unSOUND
    ”lotje”

De “foute” batterijen zaten in de iBook en Powerbook, dus dat gaat niet helemaal op vrees ik

Ahum…

https://support.apple.com/macbookpro15/batteryexchange/

http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Bijdrager
    lotje

Mijn fout, sorry! Blijkbaar óók voor macBooks. Dan zou ik toch eerst even kijken of je niet onder die regeling valt voor je gehaast een nieuwe batterij bestelt en er voor moet betalen. Ik kan het verkeerd hebben, maar die dingen zijn toch redelijk aan de prijs?

Moderator
    unSOUND

Ja, eurootje of 120 / 130 zijn ze wel… :(

Bijdrager
    lotje

Toch de moeite van het uitzoeken waard, als je het mij vraagt.

Bijdrager
    sypie

En nog steeds hoort dit onder Hardware. Verhuizen maar weer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.