9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Vreemd probleem met Apple Mail

Ik heb sinds vanmorgen een vreemd probleem met Apple mail.

Toen ik mijn iMac vanmorgen heb aangezet en het mailprogramma opgestart kwam dadelijk met een lijstje van wat er allemaal nieuw was in Mail ??? Dat was al vreemd. Ik had bij mijn weten recent geen enkele update geïntsalleerd voor mail (heb versie 3.6 en OSX 10.5.7)

Eenmaal mail opgestart blijken al mijn accounts verdwenen (de zelf gemaakte postbussen staan er wel nog allemaal) en de enige account die er wel nog staat is een mobile.me account ???
    Maar ik heb helemaal geen mobile.me account, nooit aangemaakt of gebruikt. Ik heb zelfs geen iPhone of mobiel toestel waarmee ik synchroniseer.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?
    En hoe eventueel de accountinstellingen terugkrijgen ?

Bijdrager
    Pieterr

Het lijkt erop dat er iets mis is met je Mail preferences.

Probeer je Mail preferences eens terug te zetten van je Time Machine backup:
    ~/Bibliotheek/Preferences/com.apple.mail.plist

Bijdrager
    hopsa

allereerst stoppen met werken!
    mails die weg zijn staan ook niet gezellig in je prullenbak, die staan klaar om door je computer overschreven te worden (vrij gekomen ruimte)

Met filesalvage kan je een hoop terugvinden!
    deze zet je dan terug waar het normaal gesproken hoort te staan. en kies je ‘postbus’ -> ‘bouw opnieuw op’
    in jouw geval moet je mss je accounts opnieuw maken anders heeft ie geen account om op te bouwen?

dat ze zomaar weg zijn is inderdaad heel gek, daar weet ik niks over te vertellen

EDIT: ja timemachine, dat had MDF toch wel zelf ook bedacht?

Bijdrager
    MDF

Ben ik dan niet de verschillende zelfgemaakte postbussen en de verschillende “regels” kwijt als ik de preferences terugzet ?

Bijdrager
    Thoomas

Als je alles terug wilt hebben, moet je ook nog
    ~/Bibliotheek/Mail/
    terugzetten.

Bijdrager
    Pieterr

Je postbussen staan in (een map in) ~/Bibliotheek/Mail
    De accountgegevens voor je email accounts staan in de plist.

Bijdrager
    Oppie

En de rules/regels staan ook in de .plist, net zoals je handtekeningen. Nogal een veelomvattende .plist dus.

Bijdrager
    wouwout

ik heb ooit eens op deze manier de volledige instellingen en mailboxen van een mac mini naar een macbook overgezet. dus gewoon handmatig de plist en de mail map in de library (zoals hierboven genoemd). ging prima. Alles stond erin. Dus dat moet ook kunnen vanaf een time machine backup!

Bijdrager
    MDF

Opgelost met terugzetten via TM
    Allemaal bedankt en speciaal Pieterr voor de gouden tip:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.