4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ivan92

Vreemd probleem, iPad wel wifi, MacBook niet…

Goedemorgen!

Ik zit helaas met een vervelend probleem, ik heb een airport express welke al ruim een jaar ongewijzigd braaf het hele huis van internet voorziet, helaas pakt de MacBook dit signaal niet (goed) meer op. iPad, iPhone en de iMac van pa en ma hebben nergens last van.

In de airport instellingen heb ik niks vreemd kunnen vinden, netwerken vinden lukt wel alleen met het verbinden blijft ie herhaaldelijk vragen om het wachtwoord of hij krijgt geen IP toegewezen maar geeft wel aan verbonden te zijn met het netwerk.

Is het mogelijk om eenvoudig alle airport instellingen terug te kunnen zetten, of herkend iemand dit probleem?

Bijdrager
    bouncer

Alle Airportinstellingen verwijderen doe je als volgt:

Ga op je Macbook naar: root/Bibliotheek/Preferences/SystemCon?guration

Delete de volgende bestanden:
    – com.apple.airport.preferences.plist
    – networkInterfaces.plist
    – preferences.plist
    – com.apple.network.identification.plist

Herstart je computer.

Verbind opnieuw met je wifi-netwerk.

Daarnaast zou je het volgende ook kunnen doen.

1. In je netwerkvoorkeuren Airport (in de linkerkolom) bovenaan zetten. Volgorde kun je veranderen door te klikken op het ‘radertje’ onder aan de kolom, naast het plus en min tekentje.
    1. In je netwerkvoorkeuren selecteer je Airport. Klik vervolgens op ‘Geavanceerd’. Onder de tab Airport vink je in ieder geval ‘Onthoud netwerken waarmee …’ aan. Doe dit nadat je de plist-files hebt verwijderd en na opnieuw verbonden te zijn.
    Bijdrager
    ivan92

@Bouncer, bedankt voor je snelle antwoord!

De genoemde bestanden zijn verwijderd, de volgorde is aangepast, en het onthouden vinkje staat weer aan.

Helaas blijft het systeem toch om het wachtwoord vragen(dat overigens juist is, dubbel check!) komt nu ook in 2 van de 4 pogingen met een ‘connection time-out’ melding.

Iemand nog geniale of de-moeite-waard ideeën?

Bijdrager
    bouncer

Het kan ook zijn dat er in de setup van je AE iets niet in orde is. Kijk eens naar je IP-range, schakel over op een ander kanaal (bijv. 4).

Volgens mij is het afgelopen jaar ook de Airport configuratie app ge-update.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.