7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Christel

Vreemd photoshop probleem

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met Photoshop (CS4). Op een Imac (derde generatie) zijn 2 accounts aangemaakt. Op het ene account doet photoshop alles maar zodra ik een beeld wil croppen loopt de hele computer vast (kan zelfs niet meer geforceerd stoppen). Zelfs bij hele kleine bestandsgroottes gebeurd dit. Op deze Imac staat ook de trialversie van CS5 premium. Bij Photoshop CS5 is hetzelfde probleem.

Maar wat nu zo vreemd is dat op het andere account Photoshop probleemloos draait en ook het uitsnijden zonder problemen wordt gedaan.

Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?

bvd

Bijdrager
    Hansi2124

Staan die programma’s gewoon in de Programmamap of in de Programmamap in het thuisaccount?

Bijdrager
    Appeltje

Al opnieuw geinstalleerd?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Een tekort aan geheugen zal het niet zijn. Dan gaat Photoshop over op cache. Je zou eventueel de instellingen van beide accounts kunnen vergelijken hoewel het me sterk lijkt dat dit het probleem is.

Probeer eens de Adobe bibliotheek bestanden tijdelijk te verplaatsen naar bijvoorbeeld je bureaublad. Daarna start je Photoshop opnieuw op zodat er nieuwe bibliotheek bestanden worden aangemaakt.

Mocht het niet baten dan kan je ze altijd nog terugzetten van het bureaublad naar je bibliotheek. Let wel op dat alle Adobe programma’s zijn afgesloten wanneer je het bovenstaande doet.

Inactief
    Anoniem

Bekijk eens eerdere bestanden die je gemaakt heb op die computer, kan je die openen of….

Bijdrager
    Christel

@Hansi2124: programma’s staan in de algemene programmamap (niet in het thuisaccount)

@Keep: Nee, nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar het bedoel je dan het hele systeem? Want opnieuw installeren van beide photoshop-versie’s lijkt me niet logisch

@Dr. Maddox: Het verplaatsen van de bibliotheken had ik al geprobeerd en leverde niks op

@Maikelw: We hebben het geprobeerd met bestaande bestanden, grote, kleine, nieuwe bestanden…maakt allemaal niets uit; alles geeft hetzelfde probleem

Ik heb hier intussen ook niets meer geprobeerd, omdat ik helemaal niets kan bedenken wat logisch is en dit op zou kunnen lossen. Maar ga het toch nog maar eens in het voorkeurenverhaal zoeken…

Bijdrager
    Appeltje

@Keep: Nee, nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar het bedoel je dan het hele systeem? Want opnieuw installeren van beide photoshop-versie’s lijkt me niet logisch

Nee klopt, ik had niet gezien dat het bij CS5 hetzelfde probleem was, dus opnieuw installeren lijkt mij inderdaad onlogisch.
    Verder zou ik totaal niet weten wat het verder kan zijn, het hele systeem opnieuw installeren lijkt mij onnodig..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.