8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Vreemd gedrag MacBook en Hardware test lukt niet!?

Best omt-ers!

Ik heb jullie hulp weer eens nodig. Ik had al door dat mijn macbook steeds langzamer werd en dat begon toen ik Safari 4 had geinstalleerd. Dat kan het denk ik niet geweest zijn. Gister heb ik mijn schijfbevoegdheden herstel, vrije ruimte gewist en allemaal foto’s overgezet van de ene iPhoto bieb naar de andere. Vandaag start hij op, wil ik een software update doen en loopt vast. Ok heb het prog forceer stop gedaan en toen start geen prog meer op. Zelf het uitdoen lukte niet! Ik heb hem handmatig uit moeten zetten door de powerbutton lang in gedrukt te houden!

Heeft iemand ook zulke problemen!

Ik heb al een paar suggesties waar het aan kan liggen. Mijn hd of m’n GPU..

MacBook 1,1
    2Ghz
    2Gb intern werkgeheugen
    120Gb HD
    5400 rpm
    GPU: GMA 950

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Mijn eerste gedachte zou zijn om de Safari 4 uninstaller eens te draaien dan;)

Bijdrager
    Dagaloni

Mijn macbook deed er veel langer over om op te starten na de uninstall. Dus ik denk niet dat het aan Safari 4 ligt.
    Aan wat dan wel?

Bijdrager
    Oppie

Wat zegt activiteitenweergave>Alle processen>CPU?

Misschien de combo-update draaien?

Bijdrager
    Dagaloni

70%-90% inactief.. Dus lijkt me goed. Ja als ik thuis ben ga ik de combo update proberen.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik heb de combo-update gedaan! Toen ik opnieuw op ging starten kreeg ik een waarschuwing dat hij de opstart cache ging bijwerken. Toen startte hij op, veel langer dan normaal. En toen ging hij halverwege uit en startte toen weer op, iets korter maar nog steeds lang. Dus, HD misschien?

Bijdrager
    Oppie

Edit: zelfde tip als Esquare bij de ‘buren’… Daar maar verder dan?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik krijg de Apple Hardware Test niet voor elkaar! Ik houd de ‘d’ toets ingedrukt zoals op de cd staat.

Op de CD staat MacBook Mac OS X install disc 1. Mac OS version 10.4.6. AHT version 3A104 disc version 1.0. Is dat in orde? Het is me trouwens nog nooit gelukt om de AHT voor elkaar te krijgen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.