8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sascha

Vreemd gedrag bij bewerken ID3-Tags in iTunes 9.2

Beste forumleden,

Sinds de update naar iTunes 9.2 is het voor mij nagenoeg onmogelijk geworden om cd’s te importeren en / of de info te bewerken.

Als ik een cd in m’n Mac steek, dan komt er meestal keurig de tracklist en vraagt iTunes of ik deze wil importeren. Als ik dat doe, zet iTunes hem in een Onbekend Album met Onbekende Artiesten. Als ik dan de info wil bewerken splitst hij de albums in onverklaarbare stukken (Deel Van Verzameling staat aangevinkt) of haalt er allerlei andere toeren met uit.

Ook is het als ik een cd importeer en tegelijkertijd de info van een ander album bewerk, dat iTunes deze bewerkte nummers (uit dat album) verplaatst naar het Onbekend Album dat hij dan aan het importeren is.

Ook al staat alle info goed (Deel Van Verzameling aangevinkt, Albumartiest is gelijk, Albumnaam is gelijk), dan nog voegt iTunes ze niet samen en splitst hij ze. Het enige dat ik kan doen om ze terug bij elkaar te brengen is de Albumnamen even verschillend te maken, om ze daarna terug gelijk te maken.

En dan heb ik het nog niet over het vreemde gedrag dat iTunes hierbij vertoont ivm covers die verspringen.

Ik heb dit zowel om mijn iMac, MacBook Pro en MacBook. (Mijn Mac mini heb ik niet getest want die hangt onder m’n tv.) Ik heb iTunes gewoon ge-updatete via Software-update. Voor de rest zijn alle systemen up-to-date.

Omdat ik het op al mijn Macs voor heb, verbaasd het me dat niemand anders hier last van zou hebben?

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Bijdrager
    iBear

Ha!

Precies hetzelfde hier…..
    iTunes een keer opnieuw opstarten, en het onbekende album wordt herkend.
    idd vreemd!

Groet!

Erik

Bijdrager
    Sascha

Ja, maar ik wilde net verder werken aan het importeren van de rest van mijn cd’s (zo’n 600). En om dan na iedere import of aanpassing iTunes te herstarten…

Bijdrager
    Julian Gijsen

Hier hetzelfde resultaat, ook de oplossing van iBear werkte precies hetzelfde, óók na importeren van meerdere CD’s. Kortom, gewoon alles importeren, bewerken en 1x opnieuw opstarten en dan staat alles er netjes in. Wel hoop ik dat de bug snel verholpen wordt, want een beetje a-relaxed is het wel…

Bijdrager
    Sascha

Dat is me veel te onoverzichtelijk. Als iTunes alle nummers apart splitst in onbekende albums en ik zo honderden cd’s moet importeren zonder het programma na iedere cd opnieuw op te starten, zijn de nummers die ik wil bewerken snel zoek…

Ik heb het opgelost door OS X op een externe harde schijf te installeren en deze te voorzien van iTunes 9.1.1. Dan gebruik ik dat systeem om cd’s te importeren en te bewerken, en daarna kopieer ik ze in de juiste iTunes bibliotheek op mijn gewone systeem…

Zie ook dit draadje voor meer uitleg ivm mijn keuze om het zo te doen.

Bijdrager
    Julian Gijsen

Je kunt toch gewoon in de lijstweergave de albums zien? Bij mij tenminste wel. Dan bewerk je na het importeren van ieder album dus de informatie, slaat dat op en doet gewoon de volgende…

Bijdrager
    Sascha

Dat vind ik veel te veel zoek-en-prulwerk.

Als ik het allemaal hiertussen moet zoeken en als alles bij iedere aanpassing (van de nog 600 albums te importeren) volledig om zeep is… Nee, ik heb er goed over nagedacht en vindt mijn manier voor mij de beste oplossing.

Maar ik ben blij voor jou dat jij het op jou manier goed te doen vindt, zonder allerlei andere toeren te moeten uithalen!

Bijdrager
    FilX

Ik loop tegen nog wel meer kleine irritante bugs aan. Zo krijg ik nauwelijks album covers meer als ik die wil ophalen vanuit de iTunes Store. Soms moet je het 2 keer doen, soms 4 keer en soms komen ze helemaal niet…

Ook irritant is dat de last.FM app niet meer automatisch opstart als ik iTunes opstart…

Ik heb inmiddels ook een vrij grote muziek bieb, dus ik laat het maar even voor wat het is tot er een nieuwe versie uitkomt die dit allemaal verhelpt…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.