4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    netvista

Vreemd beeldscherm kalibratie probleem

Ik heb onlangs een 23″ Apple cinema display aangeschaft en deze aan mijn 24″ imac gehangen als 2e beeldscherm. Daarna heb ik beide beeldschermen opnieuw gekalibreerd (spyder 3 pro) , maar het beeld van de Imac is en blijft een stuk geler dan het beeld van de ACD.

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt word? Je zou zeggen dat beide schermen toch ongeveer een gelijkwaardige kleuren zouden moeten produceren na kalibratie…

Moderator
    unSOUND

Alleen als beide schermen even wit KUNNEN tonen… En de schermen uit de iMacs hebben ( net als de LED schermen ) nog wel eens de neiging om een beetje gelig te zijn.

Bijdrager
    netvista

mmmja..klinkt op zich logisch. Maar d.m.v. handmatige kalibratie kan ik toch nog enigzins in de buurt komen van de ACD. Het kan dus wel minder geel dan dat er met de spyder op de imac bereikt word. Maar inderdaad, ik denk dat het gewoon te maken heeft met de eigenschappen van de beeldschermen, al zijn het wel allebei S-IPS schermen….:?

Moderator
    unSOUND
    ”netvista”

al zijn het wel allebei S-IPS schermen….:?

Het gaat niet om het paneel, maar om de verlichting erachter. Het paneel is misschien prima in staat wit te tonen. Maar als je achter dat paneel een gelige lamp zet, zal het nooit wit kunnen tonen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.