7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    a la Mac

Vragen over Photoshop Elements

Onlangs heb ik Photoshop Elements 2.0 gekregen, en ik heb meteen wat vragen:

1. Bij het bewaren: wat bedoelen ze met ”Save As a Copy”? En bij het bewaren als PNG, wat is ‘interlaced’?
    2. Waarom start PSE zo traag op?

Ook wat vragen over PSE 4.0 (of 3.0):

1. Is PSE 4 wat meer Cocoa-achtig, ziet bv. de Color Picker er wat beter uit, zijn de toetscombinaties juist (zoals Command+komma i.p.v. Command+K voor de voorkeuren) en is het bewaren met een effectje?
    2. Is PSE 4.0 gemaakt voor de thuisgebruiker of voor de gemiddelde Mac-freak?
    3. Zijn de paletten (How To, Hints, Filters, Effects, Layers…) nu wat minder op elkaar gepropt?
    4. Is er enige kans op een universele binarie?
    5. Wat heeft de beste prijs/kwaliteit-verhouding voor de gemiddelde 12-jarige mens, Photoshop of Photoshop Elements?
    6. Heeft iemand schermafbeeldingen van PSE 4?

Bijdrager
    wjgmspeedy

PS is een professioneel programma, dus voor de 12 jarige mens is PSE meer dan voldoende, en al helemaal wat betreft prijskwaliteitverhouding. Verder zijn de paletten bij de Adobe apps gewoon uit elkaar te slepen, die hoeven niet bij elkaar gepropt te zitten. Verder adviseer ik je een boek te kopen over dit programma, dan gaat er een wereld voor je open.

Bijdrager
    a la Mac
    ”wjgmspeedy”

Verder zijn de paletten bij de Adobe apps gewoon uit elkaar te slepen, die hoeven niet bij elkaar gepropt te zitten.

Het probleem is dat ik hier met een 17″ CRT-scherm zit en dat ik met (veel) verschillende losse paletten het overzicht al snel kwijt ben…

Bijdrager
    Dick de Roos

Je kunt de paletten, al-dan niet gedeeltelijk- oproepen en wegklikken.
    dat vergroot vaak het overzicht. :wink:

Bijdrager
    computer space

Bij Save as a copy kun je de file anders opslaan, bijvoorbeeld als jpg voor internet. Maar stel nu dat je een psd had geopend met meerdere lagen, dan slaat ie na de “save as a copy” actie met :apple: -S weer gewoon je PSD op. Bij normaal saveas wordt je bestandpad dat van toepassing is op de geopende file aangepast, en bij save as a copy dus niet.

PNG interlaced wil zeggen dat bij gebruik van PNG voor internetpagina’s in een webbrowser al snel een grof beeld zichtbaar is, dat langzaam wordt aangevud tot de volledige scherpte. Hierdoor is met langzame verbindingen toch al snel iets zichtbaar. Is alleen door al het ADSL/kabel gebeuren in nl al wel een beetje overbodig. Interlaced PNG is namelijk groter dan non-interlaced.

Bijdrager
    jeff

hij start bij mij in 15 sec. op (800 MHz G4). Weet niet of dat traag of snel is. Wat je wel kunt doen – trouwens bij elk programma kan dat – is bij het opstarten het aantal talen beperken dat hij laadt. Je kiest dan alleen nederlands en engels of zo. Ga hiervoor naar Programma’s>PSE>Toon info>Talen.

Bijdrager
    a la Mac

Hier een Mac mini 1,25 GHz (Photoshop Elements 2.0 met enkel Engels aan): een halve minuut van opstarten in het Dock tot paletten en co…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.