19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

vragen over Macbook voor school

Ik ben van plan een Macbook te kopen voor school maar had een vraag over het geheugen en de schijf ruimte.

1. Hoeveel en welk geheugen kun je in een macbook stoppen. Want in de support van Apple staat dat je er maximaal 2GB in kunt stoppen en bij de pagina om een macbook te bestellen 4GB? wat is het nu.

2. welk soort harddisk kun je kopen voor de macbook.

3. heeft iemand ervaring met een macbook op een school netwerk dat uit alleen maar windows bestaat? is het verstandig om cracks op een school laptop te zetten want op school werd daarvoor gewaarschuwt dat iemand van school op je latop mag kijken voor illegale software.

Bijdrager
    fanatic

en nog een vraag is de huidige macbook de 3de of 4de (of 5de als die er is?)

Bijdrager
    Calpa

Je zit al langer dan vandaag op dit forum.. niet gedacht aan de zoekfunctie? Of gewoon even rondgekeken op het forum?

Bijdrager
    fuen

is het verstandig om cracks op een school laptop te zetten want op school werd daarvoor gewaarschuwt dat iemand van school op je latop mag kijken voor illegale software.

Als ’t je eigen laptop is zet je toch gewoon een wachtwoord op je mac? Heeft school niets mee te maken. “Het kijken naar illegale software door school.” Slaat toch eigenlijk nergens op?

Bijdrager
    Peett-

1. De eerste MacBooks ondersteunden maximaal 2GB RAM. Later maximaal 3GB, en nieuwe MacBooks 4GB. Er zit PC2-5300 667Mhz SD-RAM in.

2. In de iMac, Mac Mini en MacBook(Pro) zit een 2,5″ SATA-schijf.

Dit had je overigens ook via MacTracker te weten kunnen komen.

3. Met je eerste vraag heb ik geen ervaring. Maar waarom zou je cracks op een MacBook zetten als je als scholier ook via SurfSpot of Slim goedkoop aan je software kunt komen? En het is nog legaal ook.

Bijdrager
    fanatic
    ”PascalPas”

Je zit al langer dan vandaag op dit forum.. niet gedacht aan de zoekfunctie? Of gewoon even rondgekeken op het forum?

weet je waarom omdat als je iets antwoord op een oud topic niemand reageert en dat heb je wel met een nieuw topic :P:P

Ik weet ook dat er meerdere zijn maar ik ben niet zo thuis in al die merken van geheugen en dat gedoe allemaal

Bijdrager
    fanatic
    ”Peett-“

1. De eerste MacBooks ondersteunden maximaal 2GB RAM. Later maximaal 3GB, en nieuwe MacBooks 4GB. Er zit PC2-5300 667Mhz SD-RAM in.

2. In de iMac, Mac Mini en MacBook(Pro) zit een 2,5” SATA-schijf.

Dit had je overigens ook via MacTracker te weten kunnen komen.

3. Met je eerste vraag heb ik geen ervaring. Maar waarom zou je cracks op een MacBook zetten als je als scholier ook via SurfSpot of Slim goedkoop aan je software kunt komen? En het is nog legaal ook.

bedankt:D

Ik heb nog nooit van Mactracker gehoord :roll: :roll:

Bijdrager
    sven-
    ”Peett-“

Er zit PC2-5300 667Mhz SD-RAM in.

Om precies te zijn:

SO-DIMM PC2-5300 667 MHz DDR2 SD-RAM

Bijdrager
    Rub3n
    ”Peett-“

Wat naief denken…

Moderator
    unSOUND
    ”mac/windows
    ”PascalPas”

weet je waarom omdat als je iets antwoord op een oud topic niemand reageert en dat heb je wel met een nieuw topic

Dat dat absolute onzin is hebben we al vaker uitgelegd, en is dus een heel slap excuus. Zeg dan gewoon eerlijk dat je te lui bent om te zoeken.

Bijdrager
    fanatic

uhm…

nee, want misschien heb ik wel degelijk gezocht maar ik heb al eerder vragen gesteld op andere topics maar dan krijg je pas over 2 dagen antwoord en het liefste heb ik nu antwoord want ik ben er nu mee bezig :wink:

Bijdrager
    1984
    ”mac/windows

Ik ben van plan een Macbook te kopen voor school maar had een vraag over het geheugen en de schijf ruimte.

1. Hoeveel en welk geheugen kun je in een macbook stoppen. Want in de support van Apple staat dat je er maximaal 2GB in kunt stoppen en bij de pagina om een macbook te bestellen 4GB? wat is het nu.

2. welk soort harddisk kun je kopen voor de macbook.

Een MacBook in de gewenste configuratie?

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Peett-“

Dat van de iMac moet je nog even nakijken. Of duidelijk aangeven welke iMac je bedoelt.
    En bij Surfspot kan je zelfs (ook) goedkoper aan de Mac-computer komen. Een MacBook bijvoorbeeld. :)
    Hopelijk is jouw school bij Surfspot aangesloten.

Bijdrager
    fanatic
    ”Dick
    ”Peett-“

Dat van de iMac moet je nog even nakijken. Of duidelijk aangeven welke iMac je bedoelt.
    En bij Surfspot kan je zelfs (ook) goedkoper aan de Mac-computer komen. Een MacBook bijvoorbeeld. :)
    Hopelijk is jouw school bij Surfspot aangesloten.

nee jammer genoeg is mijn school niet aangesloten bij Surfspot

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”mac/windows

nee jammer genoeg is mijn school niet aangesloten bij Surfspot

Welke school ga je dan wel niet. Kijk eens op de Apple Educatie pagina:

http://store.apple.com/nl-edu

Misschien wachten op de Back 2 School actie?

Bijdrager
    fanatic

Ik ga naar ROC Eindhoven Elektro techniek

Bijdrager
    Donnie Darko

Je kan ook naar de lokale Apple winkel gaan en op vertoon van een studentenpas o.i.d. krijg je ook korting.
    Ik dacht het iets van max. 6% korting is.

Bijdrager
    fanatic

via de slim.nl krijg je ook al 8-10% korting:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.