16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    T00N

Vragen over Lion

Ik heb twee vragen over Lion,

1. Hoe kan ik programma’s uit het launchpad verwijderen?
    2. Ik ben niet zo weggeblazen van lion op dit moment, ik bedoel er is launchpad, het ziet er wat anders uit, ical en mail is anders maar verder geen grote veranderingen, of mis ik iets?

Gr, Toon

Bijdrager
    PowerMacje

1. Zie reactie Hansiedejong verderop
    2. Het is een Beta.

Bijdrager
    T00N

oh dat is duidelijk. Nog 1 vraagje, als ik een programma opstart staat er in het dock geen puntje, dat het programma aan is. Ook beta?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, iOS. Lion brengt meer iOS-elementen naar de Mac, en daarom vervallen de Dock-indicatoren. Je kan ze weer aanzetten in de Systeemvoorkeuren. Lion brengt ook andere nieuwe functies, en zoals in elk Mac OS: een beter, stabieler en sneller systeem. De huidige Lion DP is echter niet voor dagelijks gebruik: hij is alleen bedoelt voor ontwikkelaars. Kijk ook hier.

Bijdrager
    PowerMacje

Dat is inderdaad nieuw, maar je kunt dit opnieuw aanzetten:
    Systeemvoorkeuren -> Dock -> Toon aanduidingen voor geopende programma’s

Bijdrager
    T00N

Dankjewel. En ik weet niet of het al bekend was maar ook tekenweergave is vernieuwd.

Bijdrager
    hansiedejong
    T00N op 03 maart 2011

1. Hoe kan ik programma\’s uit het launchpad verwijderen?

Ctrl – Alt – Cmd ingedrukt houden en dan op het icoontje klikken wat je weg wilt hebben.

Bijdrager
    PowerMacje

@Hansie
    Dat wist ik niet, Bedankt!
    Zal ook even mijn eerdere post aanpassen.

Bijdrager
    T00N

Ja ik wist het dus ook niet haha, super bedankt!

Bijdrager
    Pasav

Als je officieel developer bent kan je dit soort vragen ook kwijt in het developers forum. Dan kan zelf Apple reageren (wat ook gebeurt).

Bijdrager
    Oppie

Sterker, als je zonodig beta-Lion (als “developer” -duh!) wilt draaien, dan los je dit soort vragen toch zelf op?!!!
    (Zelfs zonder Lion ben ik je antwoorden al links en rechts tegen gekomen.)

Eigenlijk maar heel sullig: een beta downloaden, en dan niet eens het ding kunnen doorgronden….N00b!

(Edit: zinsbouw verbeterd.)

Bijdrager
    Pasav
    Oppie op 03 maart 2011

Sterker, als je zonodig beta-Lion (als “developer” -duh!), dan los je dit soort vragen toch zelf op?!!!

(Zelfs zonder Lion ben ik je antwoorden al links en rechts tegen gekomen.)

Eigenlijk maar heel sullig: een beta downloaden, en dan niet eens het ding kunnen doorgronden….N00b!

Geef je helemaal gelijk ….:D

Bijdrager
    Pieterr
    T00N op 03 maart 2011

of mis ik iets?

De developer license.:nerd:

Bijdrager
    iCreatedTech

Wat doen de “exposé” en “dashboard” toetsen op het Apple toetsenbord in Lion?
    Doet de exposé toets mission control en de dashboard toets gewoon dashboard (aangezien dit nu anders is)?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Exposé toets opent Mission Control, en de Dashboard toets opent…… Dashboard.

Bijdrager
    iCreatedTech

Dankje voor je antwoord!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.