18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    HMarije

Vragen over jailbreaken

Hey iedereen!
    Ik heb nog niet zoveel verstand van jailbreaken maar ben wel van plan te gaan jailbreaken als die uitkomt. Ik heb begrepen dat er meerdere manieren zijn om te jailbreaken (bijv. met redsn0w en greenpoison). Maakt het uit welke je kiest? Zijn er verschillen in kwaliteit ofzo tussen die twee?;) En wat is het gevaar van een verkeerde jailbreak installeren of bestaat dat niet? Ik had namelijk een aantal videos op youtube gezien waarin mensen bijvoorbeeld zeiden dat de jailbreak “fake” was.

Ook vroeg ik mij af waarom het langer duurt voordat er een jailbreak uitkomt voor een iPhone 4s dan een iPhone 3gs.. Ik heb namelijk de 4s (ios 5.1) en moet nu langer wachten?

Alvast bedankt voor de hulp!:)
    Hanneke

Geblokkeerd
    HereIsTom

De eerste vraag moet zijn, waarom zou je willen Jailbreaken?

Bijdrager
    HMarije

Om de grafische tweaks toe te kunnen voegen.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Een gevaar voor een verkeerde Jailbreak is een groot woord, maar het kan fout gaan waardoor je je gegevens kwijt bent.
    Welke Jailbreak de beste is daar verschillen de meningen over en er zijn inderdaad ook fake Jailbreaks in omloop.
    Ik vind zelf de jailbreak tool Absinthe van het Chronic Dev Team met Pod2g de beste.
    Omdat de hardware van de iPhone 3GS en de iPhone 4s verschillen is er ook een andere Jailbreak nodig.

Bijdrager
    HMarije

Bedankt voor je antwoorden!:)
    En waarom vind je de jailbreak tool Absinthe van het Chronic Dev Team met Pod2g de beste? (Wat betekent Pod2g? ;p )

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik al voor verschillende jailbreaks redsn0w.

Altijd probleemloos gegaan.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Omdat die altijd perfect werkt en makkelijk te installeren is. Pod2g is iemand die een Jailbreak mogelijk maakt; http://pod2g-ios.blogspot.com/

Bijdrager
    stijnvanderidder

Misschien is jailbreakme.com het handigst? Het werkt ook met snowbreeze.

Bijdrager
    stijnvanderidder

Tip: Altijd simkaart er uit halen, anders kan je niet meer bellen:P

Bijdrager
    Haike

geldt dat ook voor je SD kaartje? Moet je die er ook uit halen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ALTIJD de SD-kaart uit je iPhone halen!!

:lol:

Bijdrager
    Douwie

Ik heb wel een beetje ervaring met jailbreaken, ik heb mijn iPod touch 4g en 2g allebei een geprobeerd.

Het verschil tussen greenpoison en redsn0w is dat je bij greenpoison bij het opstarten geen apple logo meer krijgt maar een schedel, daarom vind ik redsn0w beter.

Waarom de nieuwe 4S pas later gejailbreaked kan worden is dacht ik omdat dat komt door de A5 chip..

Geblokkeerd
    Stijntje90

Redsnow is best

Geblokkeerd
    Stijntje90

Heb er al iets van 10 mee gejailbraked

Bijdrager
    HMarije

Bedankt voor alle reacties! Heb ook een keer mijn iPod 2g gejailbreakt met GreenPoison en dat schedel-apple logo vind ik zelf heel lelijk! Als ik keuze heb en binnekort de jailbreak uitkomt ga ik denk ik kiezen tussen Redsn0w of Absinthe. En bedankt voor de tip over de simkaart, wist ik namelijk niet!;)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ook je SD-Kaart eruit halen:) !!!

Bijdrager
    HMarije

Oja, potverdorie, helemaal vergeten! Uhm, waar zat die ook al weer op de iPhone??:D

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Stap 1: Draai de 2 schroefjes aan de onderkant van de iPhone eruit…
    Sap 2: Blijf in je iPhone zoeken tot je het “Logic Board” hebt gevonden…
    Stap 3: Soldeer de geheugenchip eraf
    Stap 4: Zet alles weer in elkaar!

:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.