2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    rkeppel

Vragen over Imovie 3 – export naar DVD – prullebak

Hallo.
    Ik ben voor het eerst beland op deze site en heb al een hoop nuttige informatie gevonden over Imovie 3. Ik zie ook dat iedereen nog niet echt tevreden is. Vooral het vastlopen, daar heb ik ook last van, en het zetten van tekst op je filmfragmenten.
    Ik heb ook een tweetal vragen:
    Als ik een projekt aanmaak blijkt dat na bewerking in m’n movie-map al op de een of andere manier een quicktime bestand is aangemaakt (*.mov). Ik heb op dat moment nog helemaal niks ge-exporteerd via de IDVD knop.Als ik het projekt de volgende dag weer open blijkt dat alles in de *.mov file als is bijgwerkt.
    Ik kan dat zien op het kleine filmpje in de finder, maar ook als ik het opstart als Quicktimefilm.
    Ik dacht de conversie naar IDVD pas gaat gebeuren als je ook echt op die knopt drukt. Ik vraag me af of dit nu nog wel nodig is. In IDVD staat onder films ook keurig al de film klaar.
    Kan iemand mij uitleggen hoe dat proces nou precies verloopt?

Nog een vraag, De prullebak, leeg ik geregeld tijdens het bewerken. Na commando leeg prullebak staattie ook keurig op 0. Stop ik daarna Imovie en start hem weer dan staat de prullebak weer gevuld.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op deze vragen,
    met vriendelijke groeten, Roel Keppel.

Bijdrager
    Voodoo

…maar als je even verder kijkt zie je het .mov bestand slechts enkele kilobytes groot is. Deze paar kilobytes kan nooit de volledige film bevatten en waarschijnlijk wordt in het .mov bestand dus alleen een ‘link’ opgenomen naar je originele fragmenten in de ‘media’ map en wordt er niet daadwerkelijk een ‘self containing’ .mov bestand aangemaakt…..

Hoe dat met je prullebak zit weet ik niet… Hoe leeg je de prullebak? Doe je dat in iMovie zelf of via de finder. Beide prullebakken zijn namelijk verschillende….. (Als ik in iMovie de prullebak leeg dan blijft hij netjes leeg. Ook als ik iMovie sluit en daarna weer opstart)

Greetzzzz, Ronnie.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.