18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

Vragen over iCloud

Stel ik heb bestanden op mijn computer A en deze synchroniseer ik naar iCloud. Als ik het goed heb begrepen wordt iCloud gesynchroniseerd met de map op de computer A. Ik heb nu een paar vragen:

-als ik een bestand verwijder van mijn computer A, wordt dit bestand dan ook verwijderd van iCloud of zorgt de synchronisatie er voor dat het bestand dan weer op mijn computer A wordt gezet omdat het ook op iCloud staat en de twee mappen worden gesynchroniseerd?
    -stel ik open op een andere computer B iCloud en ik verwijder een bestand. Wordt dat bestand dan ook verwijderd van mijn computer A?

-hoeveel tijd duurt het voordat een bestand dat ik op computer A in de iCloud map zet, ook echt in iCloud staat Duurt dit minuten, uren, dagen? Hoe vaak wordt er gesynchroniseerd?

-als ik op computer B iCloud open en ik een bestand opsla op iCloud. Hoe lang duurt het dan voordat het bestand op computer A staat?

Misschien zoek ik niet goed maar ik kan hier niks over vinden.

Alvast erg bedankt

Alison

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    IsSidha

oftewel in kleutertaal… vergeet alles wat je geleerd hebt over dropbox en soortgenoten

de map iCloud drive is geen mapje waar iCloud mee synct.. het is de iCloud zelf.. zie het dus eerder als een netwerk map.. daarmee is dus elke vraag die je nu stelt niet relevant want zo werkt het simpelweg niet. bovengeplaatste link legt dit zeker heel goed uit

Bijdrager
    Shmoo

Het is eigenlijk niets meer dan een map waar je bijv. een .DMG schijfkopie in kunt zetten om hem veilig te stellen voor wanneer je systeem stuk gaat. Letterlijk een online backup folder is het, meer niet. Bestanden die je normaal op een externe schijf zou plaatsen en nooit meer naar omkijken tenzij je de originele verliest die staan nu niet meer op een 80,- hardeschijfje dat je via USB koppelt maar die staan nu in je iCloud Drive folder.

Bijdrager
    hatolex

Dropbox gebruiken. Doet precies wat je omschrijft.

Inactief
    Anoniem

Wat @hatolex zegt; vergeet dat verwarrende iCloud, Dopbox doet alles wat je vraagt. Het is eenvoudig, snel én werkt op elk denkbaar platform. Dit is wat iCloud had moeten zijn, alleen wilde Drew Houston het niet voor een appel en een ei aan Apple verkopen… en terecht.

Inactief
    Anoniem

Werkt Dropbox ook goed met complexe libraries als iTunes en iPhoto?

Bijdrager
    hatolex

@Koen
    .

Ik zou het niet weten, maar voor Alison lijkt me dropbox een uitkomst.

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 19 maart 2015

Hoezo? Wil je 700 GB van een iTunes bibliotheek er in kieperen dan?

But, yeah. It seems to work, volgens dit hele oude topicje:
    http://lifehacker.com/5715126/how-to-sync-itunes-across-all-your-computers-with-dropbox

Bijdrager
    IsSidha

@Shmoo .. jij kan eerst wel even een handleiding gebruiken, wat een onzin

Bij dropbox moet je dus wel de prog’s hebben geinstalleerd op alles waar je het wilt gebruiken

iCloud werkt juist mega simpel.. sla daar je bestand op en je kunt het vanaf overal bewerken.. niet wachten op sync want het IS in sync

tenzij je nog ergens een windhoos ding hebt.. zoals de meeste hier nog steeds windows of android gebruiken kunnen ze dus ook niets met iCloud en daarom wordt er geroepen dat je er niks mee kan.. heb je alleen gear dan is icloud heel sterk aan te bevelen

maak maar een tekstbestand in Pages op je Mac.. en je kunt gewoon verder werken op je iPad..
    wat nou syncen? dat is zoooo 2013:-x

Bijdrager
    hatolex

Uit bovenstaand verhaal is mij het verschil niet geheel duidelijk, wat jij beschrijft kan ook met dropbox

Als ik in Pages een doc maak op de iPAD zal ik toch pages op de iPAD moeten hebben.

Als ik het vervolgens op de MAC verder wil bewerken moet ik toch ook Pages op de MAC hebben staan?

Voor Dropbox geldt het zelfde als ik het met MS office wil kunnen bewerken op beide apparaten. Het syncen merk je niet dat gaat razendsnel.

Het grote voordeel van dropbox is dat het op alle platforms werkt, en zolang niet iedereen een MAC heeft staan is dat toch wel een prettig gegeven.

Inactief
    Anoniem
    KarelWillem op 19 maart 2015
    koen op 19 maart 2015

Is dat een probleem dan?

Bijdrager
    Shmoo
    IsSidha op 19 maart 2015

@Shmoo .. jij kan eerst wel even een handleiding gebruiken, wat een onzin

:)

Volgens mij weet jij niet het verschil tussen iCloud en iCloud Drive.

Met iCloud an sich is niets mis, het is simpel maar een hele krachtige functie. Het probleem of beter gezegd de beperkingen zitten hem in iCloud Drive.
    Dat jij op je Mac in Pages een bestandje aanmaakt en dat deze dan vrijwel direct op je iPad zichtbaar is daar is helemaal niets mis mee. Dat deed het 3 jaar geleden al. Helemaal niets nieuws, leuk en een simpele integratie maar het probleem is wel dat niet iedereen hun Mac app via de Mac App Store verkoopt dus dan valt je iCloud integratie al weg bij X deel van alle apps die je bezit want Apple heft geen publieke API om te verbinden met iCloud wanneer je niet via de Apple verkoopt.
    Of jij past de app instellingen ( CMD + komma ) op een Mac aan en zodra je diezelfde app op een andere Mac installeert zijn al die persoonlijke instellingen mee over geheveld naar de nieuwe app zodat jij twee identieke apps hebt op beide machines. Ook prima!

Maar dat is allemaal iCloud, dat werkte 3 jaar geleden al en daar is helemaal niets nieuws aan.
    Kijk eens naar deze afbeelding. Gemaakt op mijn iPad – instellingen van Pages. Zie je dat daar staat gebruik iCloud en niet iCloud Drive.

.

De beperkingen zitten hem in het iCloud Drive gedeelte. Mensen zien in Finder een integratie die lijkt op hun Dropbox folder dus gaan ze er vanuit dat iCloud Drive werkt zoals Dropbox maar dat doet het niet. Apple heeft er schijnbaar bewust voor gekozen om iCloud Drive zo gesloten mogelijk te houden en er heel erg veel beperkingen in te bouwen zodat jij het juist niet op de Dropbox manier kunt gebruiken.
    Daarnaast is iCloud Drive ontzettend traag – wanneer je sync-snelheid zou gaan vergelijken met Dropbox dan kan Apple helemaal niet tippen aan de snelheid van Dropbox. Logisch die gasten bij Dropbox doen niets anders dan zo’n sync-service bouwen terwijl ze bij Apple met veel meer dingen rekening moeten houden.

Maar om je een voorbeeld te geven hoe geweldig die iCloud Drive service is wanneer je hem op een Dropbox-manier wilt gaan gebruiken.

iCloud vanaf iPhone benaderen?

OS X – hoe stop je het volzuigen van iCloud?

Nee ik moet de handleiding gaan lezen.. Zeker, op de dag dat ik een handleiding moet gaan lezen om mijn Mac te gebruiken kieper ik de hele handel zo het raam uit. Ik heb een Mac ooit gekocht omdat ik een machine wilde hebben die eenvoudig werkte ( zie iCloud ) niet een machine waar ik via een hink-stap-sprong integratie alles voor elkaar moet zien te krijgen ( iCloud Drive ).

Inactief
    Anoniem
    Shmoo op 19 maart 2015

Met iCloud ansicht is niets mis

Damn you, autocorrect:grin:

Bijdrager
    Shmoo

an sich van gemaakt:)

Bijdrager
    hatolex

Dat heb je goed gezien.(y)

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 19 maart 2015
    KarelWillem op 19 maart 2015
    koen op 19 maart 2015

Is dat een probleem dan?

Nee. eigenlijk niet hè?:)

Bijdrager
    MiRoJo

Karel Willem, het valt wel op dat wanneer jij iets zegt de mensen gelijk stil worden, misschien ben je iets te denigrerend, je hebt het wel erg goed met jezelf getroffen, bravo

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.