21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    karf

Vragen over Google AdSense

Ik bn van plan Google Adsense op me site te zetten.
    Ik had er nog een paar vragen over die ik niet kan vinden op de site van AdSense:

– Is het voor mij totaal kostenloos?
    – Na hoeveel euro wordt je uitbetaalt?
    – Hoe gaat dat uitbetalen
    – Hoeveel krijg je ongeveer voor een klik (of meer)
    – …

BVD

Bijdrager
    Steff

Het kost je compleet niets om het op te zetten.
    Nadat je €100,- euro hebt opgespaard.
    Via je bankrekening account.
    Dat varieert.

Alleen was ik keihard genaaid omdat een klootzak ongeveer 500X klikte op mijn ads en ik toen werd geblokt bij Google Adsense.

Bijdrager
    vriesela

1. Totaal kosteloos.

2. Na 100 Euro wordt je uitbetaald. Dat kan in het begin vele maanden (of misschien jaren…) duren, afhankelijk van hoe vaak je site wordt bezocht en of de inhoud zo interessant is dat de lezer lang genoeg blijft hangen, dat zijn/haar blik ook op een advertentie valt.
    In het begin zal dat bijvoorbeeld een 10-20 cent per dag zijn. Of dagen met niets.
    Hangt er ook van af waar je ad staat en hoe die er uit ziet. Daar heeft google allerlei adviezen voor.

3. Het geld wordt gestort op de rekening die je hebt opgegeven aan Google. Heel simpel dus.

4. Per klik varieert dat van een 5 eurocent tot hooguit een paar dubbeltjes.

Denk dus niet dat je er rijk van wordt. Als je er elke maand een BigMacMenu van kunt bestellen mag je in je handjes knijpen. Tenzij, nogmaals, je een site hebt die duizend(en) unieke bezoekers per dag heeft. Dan kom je al gauw op de 10 Euro of meer per dag.

Bijdrager
    Guus B

Vandaag de volgende klik gehad:

4 1 25,00% USD 5.072,80 USD 20,29 8)

1. Kosteloos
    2. Bij $100 houd hier rekening mee, je zal in € dus minder ontvangen. Dit komt door de dollar koers.
    3. Op de rekening welke jij hebt opgegeven
    4. Hangt helemaal van het onderwerp af. Als je het juiste onderwerp hebt kan je een paar € per klik krijgen. Heb je een wat minder onderwerp zoals bijvoorbeeld games, ringtones dan moet je rekenen op 0.01 tot 0.75 per klik gemiddeld.

klik op de volgende link om de duurste keywords te zien: http://www.cwire.org/2006/03/23/updated-highest-paying-adsense-keywords/

Als je een aardige website hebt kun je er aardig wat mee binnenhalen, er zijn bedrijven die €10000 per dag aan Adsense verdienen. Ik zelf kan er ook aardig van leven, maar je hebt wel een website met het juiste onderwerp en veel bezoekers nodig.

Bijdrager
    Guus B

Bijdrager
    karf

who echt sick.
    Het is een portfolio site met animaties, foto’s en meer van dat soort dingen.

Bedankt voor jullie reacties.
    Een vriend gaat dit eerder nemen dan ik en hoor ik zijn verhalen later wel.

Kan iemand een screen laten zien van de admin. Dus hoeveel je zag al hebt. Hoe wordt zoiets dus weergegeven.

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

meld je gewoon aan zou ik zeggen, kan je het zelf zien.
    maar ik zou geen reclame op een portfolio site zetten. Om dan al 100 euro bij elkaar te klikken lijkt me al vrij moeilijk.

Bijdrager
    karf

Nou ik heb het inmiddels.
    Maar de advertentie wordt niet echt weer gegeven zoals ik wil.
    Hij ziet er namelijk zo uit

Terwijl bij de voorbeelden zo iets staat:

En dat wil ik

Bijdrager
    RiFF

Dat is een instelling die je tijdens het maken van je script kan instellen.

Ik zou het vergeten als ik jou was, je verdient er waarschijnlijk geen drol mee op een portfoliosite. AdSense is echt ontwikkeld voor grotere sites, zoals nieuwssites, sites van reisorganisaties of “monopoly-sites” rond een bepaald thema, zoals tweakers.net (of macosx.nl …).

Wanneer je eenmaal zo’n site hebt kun je er goed geld mee verdienen.

Let ook even op de belastingtechnische kant van Adsense. In wezen ben je verplicht 35 % af te staan als extra inkomstenbelasting.

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

dat komt omdat adsense je website nog niet heeft doorzocht, of omdat je website nog niet online staat.

Bijdrager
    karf

Hij staat inmiddels goed:)

Bijdrager
    marcin

Het zou ook kunnen zijn dat je nog niet genoeg tekst inhoud op je site hebt staan.
    Ik heb hier ook een FAQ over geschreven Klik Hier

Bijdrager
    karf

ik zij al dat het nu goed staat:)
    Ik had nog een vraagje:

Google houd nu me geld nog in. Ik heb al vermeldt dat ik niet in de VS woon en/of daar dingen doe.
    Daarna heb ik mijn girorekeing en dergelijken ingevult. Nu soort Google over een paar dagen een klein bedrag. Daarna moet ik op Adsense vermelden hoeveel dat was en een formulier invullen. Maar waar doe ik dit?

Vraag 2:

Ik las dat als je $50 hebt verdient er een pincode wordt verstuurt. Hoe? via mail of via de post. En dan? waar vul ik die in? En waar voor dient het? (meer info er over graag)

Bijdrager
    RiFF

Gewoon even rondkijken op de site van AdSense, het staat allemaal heel makkelijk gesorteerd. Je krijgt inderdaad een bedrag gestort, dit moet je invullen bij:

Mijn Account –> Betalingsgegevens

Als het goed is staat er nu achter je rekening “Niet geverifieerd”. Wanneer je het geld binnenhebt, moet je dat daar ingeven.

De PIN-code krijg je via post opgestuurd en moet je later ook bij Mijn Account intypen. Maar nogmaals, don’t get your hopes up…

Bijdrager
    karf

dat kan ik dus nergens vinden….

Als ik naar Mijn account ga dan zie ik onder alelmaal dingen waaronder: Betalingsgegevens [wijzigen] Moet ik dan op wijzigen klikken? Als ik dat doe staat er achter mijn rekening: NIET BEVESTIGD. Als ik deze rekeing selecteer en klik op doorgaan staat er dit op een volledige witte pagina: Uw bankrekening verifiëren.

En waar ik die code moet invullen zie ik ook nergens. Of komt dat pas te staan als k $50 heb?

Bijdrager
    RiFF

Als ik het me goed herinner moet het er nu ook al staan! Probeer eens een andere browser… of mail google!

Bijdrager
    vriesela

Nooit geweten dat het zo ingewikkeld was.:)
    Ik gebruik Google Adsense al een jaar en heb de gegevens waarom wordt gevraagd destijds gewoon ingevoerd. Na enige tijd komt er een bevestiging en alles is dan OK. Ook heb ik nooit geld hoeven te betalen of wat dan ook. It’s as simple as that.
    Zodra je 100 dollar hebt bereikt wordt dat overgemaakt naar de bankrekening die je bij je account (> betalingsgegevens) hebt ingevoerd.
    Maar om aan te sluiten bij de vorige schrijvers: dat kan voor ‘gewone’ websites maanden of jaren duren… Tenzij je natuurlijk je familie en vrienden opdracht geeft om veel te klikken. Maar dat heeft Google onmiddellijk door en het bedrijf neemt dan passende maatregelen.

Leuke portfolio trouwens op je website. Ook de animaties. Let daarbij even op je Nederlands: bij de MTV-leader staat: “Deze stopmotion heb ik gemaakt voor het de muziek zender”. Dat ‘het’ kan wel weg en de laatste twee woorden worden aan elkaar geschreven
    :)

Veel succes verder!

Bijdrager
    karf

Nja, ik heb het er gewoon voor de lol opgezet.
    Ik zie het wel :). Heb me familie/vrienden niet vertelt dat ze op de ads moeten/mogen klikken. Maar dan stel: dat heb ik wel gedaan, hoe kan google hier dan achterkomen?

*Thanks voor het melden van de fout.

Bijdrager
    RiFF

Dat weet niemand… maar er zit echt een big brain achter AdSense dat alles in de gaten houdt!

Bijdrager
    karf

Ze hebben ook camera’s hangen he

Bijdrager
    RiFF

No doubt about it..

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.