26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

Vragen over fan iMac

Ik heb mijn aluminium iMac nu bijna een jaar, en ik merk dat de fan toch wat meer geluid maakt dan in het begin het geval was.

Nou is mijn vraag: kun je de fan schoon laten maken (bij een APR bijv.) en hoeveel kost dit?

En verder: bestaat er een risico dat de “vervuilde” fan ervoor kan zorgen dat het toerental niet meer omhoog gaat (terwijl de temperaturen wel omhoog gaan)?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    1984

Stofzuiger erop:|

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”1984″

Stofzuiger erop:|

Statische elektriciteit = nietgoed.

Inactief
    Anoniem

Idd. Als je iets niet moet doen met je stofzuiger is het dat wel!:|

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

Waarom openmaken ? Het meeste stof zit gewoon aan het rooster onderop, als je je iMac op het scherm legt kun je daar dus gewoon met de stofzuiger bij, zonder hem open te maken…

Bijdrager
    sven-

Ik neem jullie adviezen graag aan, maar ik wil er wel zeker van zijn dat het veilig is. Ik lees nu namelijk verschillende dingen, de een zegt dat het “gevaarlijk” is, de ander van niet.

Bijdrager
    bartje

Zolang je de stofzuiger er niet tegenaan port is het veilig hoor. Je fans zitten redelijk uit de buurt om statische elektriciteit te voorkomen.

Inactief
    Anoniem

Ik zou het niet wagen.. Stuk = Stuk.

Maargoed, zelf weten:wink:

Bijdrager
    sypie

Ik heb nog nooit anders gedaan dan met de stofzuiger.. Zelfs bij draaiende computersystemen. Moederbordje, PCI kaartjes, alles werd meegenomen nog niet één keer iets defect gehad. Voorzichtigheid is goed, maar het wordt al gauw bangmakerij.

Bijdrager
    sven-

Dus, samenvattend, gewoon stofzuiger zetten op dat “rooster” (in het midden) ?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”sypie”

Ik heb nog nooit anders gedaan dan met de stofzuiger.. Zelfs bij draaiende computersystemen. Moederbordje, PCI kaartjes, alles werd meegenomen nog niet één keer iets defect gehad. Voorzichtigheid is goed, maar het wordt al gauw bangmakerij.

Precies. Als je altijd zonder gordels rijdt en je krijgt nooit een ongeluk betekent dat dat zonder gordels rijden veilig is.

Bijdrager
    Ian L

Sorry maar.
    Dat doet er niet toe aangezien het ook geen kwaad kan om de gordel wel om te doen.

Je kan niet allles met een auto vergelijken hoor.

Bijdrager
    MouseMighty

*zucht* Lezen is echt een vak. Aluminium iMac dat betekent rooster aan de onderkant. Rooster gewoon vastlaten zitten dan kan je toch de stofzuiger erop zetten of denk je dat er losse onderdelen in zitten die zo door het rooster de stofzuiger in verdwijnen?? Ja die losse “onderdelen” is het stof waar de TS vanaf wil. Gewoon de Nilfisk op het rooster zetten..whoppaaa maar je moet vergeten om eerst de gordels vast te maken :P

Inactief
    Anoniem

Het gaat hier niet om de “losse” onderdelen. Maar dat er door de stofzuiger statische elektriciteit ontstaan!

Lezen is echt een vak ja.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben nog in het gelukkige bezit van een iMac G5.
    Die makkelijk te openen is en er van binnen uitziet als de mooiste Mac ooit gemaakt.

Die was er het schoolvoorbeeld van dat alleen de roosters aan de onderzijde schoonmaken zeker niet voldoende is.
    Wat een stof zat er in dat ding!

En wat gaat dat goed weg met een stofzuiger (met beleid!).
    En wat was dat ding stil na de schoonmaak.

Inactief
    Anoniem

Denk je nou echt dat er statische elektriciteit uit de slang van de stopzuiger komt:| Nee, natuurlijk niet. ALS het er is zit het in het “kastje” van de stofzuiger. Gewoon doen!

Bijdrager
    MouseMighty

Nou er komt ook statische electriciteit uit de slang hoor. Als je die op je kop doet gaat je haar ook overeind net als bij zo’n electrische statische bol…..:? @sanne het gaat erom dat de TS het stof eruit wil hebben dat kan gewoon door de stofzuiger op het rooster te plaatsen. Statische electriciteit van de stofzuiger…BS! Ja ik mag het zeggen ik heb natuurkunde gestudeerd :P

Bijdrager
    sven-
    ”MouseMighty”

Als je die op je kop doet gaat je haar ook overeind net als bij zo’n electrische statische bol…..:?

Joh, echt? Als je tegen de wind in fietst gaat je haar ook overeind staan. Of bedoel je dat je haar omhoog gaat staan terwijl de stofzuiger uit staat?

Inactief
    Anoniem
    ”sven-“

Joh, echt? Als je tegen de wind in fietst gaat je haar ook overeind staan.

Oohja joh?:wink:

Bijdrager
    MouseMighty

Niet als die uitstaat hoor, ja als je op je kop gaat staan :P Kortom het gaat weer nergens over….*kuch*stof in mijn mac*kuch*

Bijdrager
    EmuuuH

Is het onderste rooster schoonzuigen met de stofzuiger de enige mogelijkheid, of zijn er nog andere schoonmaakmethodes?

Bijdrager
    R-Flow
    ”sven-“

Dus, samenvattend, gewoon stofzuiger zetten op dat “rooster” (in het midden) ?

Niet in het midden want daar zitten de geheugenkaarten.

Moderator
    unSOUND

En niet het rooster achter de standaard vergeten…

Bijdrager
    EmuuuH

oke, ik ga dat zo gelijk ff doen,.
    Kan het al hij aan staat? of beter even uitzetten?

Moderator
    unSOUND

Uit zetten is beter.

Bijdrager
    MouseMighty

Als je de Mac bedoelt wel, als je de stofzuiger bedoelt zou ik die wel aanzetten :P

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.