9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK

Vragen over DVD rippen en branden met OSX Lion?

Hallo allen,
    Sinds ik Lion heb geïnstalleerd werken o.a. MacTheRipper, Toast (oude versie 6) en Handbrake niet meer.
    Toch wil ik graag mijn aangeschafte DVD’s nog willen kunnen kopiëren of geschikt maken voor iPhone en iPad formaat.
    Een paar vragen:
    werkt Toast 11 goed met Lion?
    is er een versie van Handbrake voor Lion?
    en tot slot, is er een versie van MacTheRipper of alternatief voor Lion?
    Ik heb net 6 DVD’s gekocht van Varg Veum en die wil ik graag op mij iPad zetten om op vakantie te kunnen kijken.
    Dus graag hulp. En ik wil best betalen voor goede en werkende programma’s.
    Alvast bedankt,
    Peter

Moderator
    unSOUND

Handbrake zou gewoon moeten werken, maar je hebt wel een versie van VLC nodig die werkt onder Lion, en dat schijnt momenteel een beetje lastig te liggen.

Wat betreft alternatief voor Mac the Ripper: Ripit

Bijdrager
    PeterK

Dank je wel unSound,
    Is toast ook wel een goede vervanger voor Handbrake als het gaat om video geschikt te maken voor iPad?
    Dan zou dat ook en alternatief zijn.
    Ripit ga ik even bekijken.
    Groet,
    Peter

Moderator
    unSOUND

Ik moet zeggen dat ik Toast daar niet voor gebruikt heb, ik gebruik nog steeds Handbrake…

Bijdrager
    PeterK

Ja maar is dat onder Lion? Op mijn imac heb ik Lion en op mijn Macbook Pro nog steeds Snow Leopard, wil niet overgaan naar Lion.
    Bedankt weer voor de snelle reactie.

Moderator
    unSOUND

Nee, ik draai Lion puur om te spelen / testen… Snow is voorlopig het OS wat standaard opstart.

Volgens bronnen op internet is Handbrake simpelweg te reanimeren door éénmalig een AVI bestand te coderen naar M4V, daarna zou het kopiëren / coderen van DVD’s weer moeten werken…

Handbrake can copy discs like using Mac the Ripper 3.0r14i on Mac OS X Lion. However, there is a Mac OS X Lion handbrake issue now, it can read the disc but nothing gets copied. How to fix Mac OS X Lion handbrake issue? Here shows you a simple tip to deal with handbrake not working problem on Mac OS X Lion.

Fix Mac OS X Lion Handbrake Issue – M4V
    You can fix Mac OS X Lion handbrake problem just by starting an avi conversion to M4V. M4V is a file container format used by Apple’s iTunes application. Its format is a video file format which is developed by Apple and it is very close to MP4 format. M4V files can be opened and played with the version of Windows Media Player.

Bijdrager
    pinkie

Ik heb geen enkel probleem met Handbrake en Lion, het werkt bij zoals voorheen. Ripit is inderdaad een goed alternatief voor MictheRapper (geintje)

Moderator
    unSOUND

Ik heb net even Lion opgestart, en Handbrake zelf werkt wel, maar zodra ik een DVD als bron kies loopt hij inderdaad vast… Heb verschillende versies van VLC gekozen, maar zonder resultaat.

Bijdrager
    PeterK

Ik heb de laatste versie van Handbrake gedownload en werkt op Lion. Maar nog niet met een DVD als bron, wel een mkv bestand als bron en gaat goed tot dusver.
    Heb inmiddels toast 11 besteld en ga ripit ook wel downloaden. Dan ben ik weer helemaal bij en werkt alles weer zoals ik wil.
    Nou bedankt voor de moeite unSound.
    Gr. Peter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.