10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    renssies

Vragen over developer license aanvragen

Ik wil al een tijdje een iPhone developer license aanvragen. Nu zit ik met vragen:

1. hoelang duurt het op dit moment tot je bent toegelaten?

2. Hoe zit het met het gebruik van een ander zijn credit card? (heb er zelf geen maar wel iemand wil het doen voor mij)

3. Ik hoor iets over belastingen wat houd dat allemaal in?

4. Wordt de license automatisch verlengt?

Edit:

5. Ik heb al een goed werkende app gebouwd zonder license. Moet ik die nog aanpassen of kan ik die meteen inleveren

Bijdrager
    dddfnfjefefle

1. Vrij kort. Mits alles goed gaat.
    2. Gaat niet lukken. De naam op de CC moet overeenkomen met diegene die je opgeeft bij het aanmelden.
    3. Iedereen moet belasting betalen als je geld verdiend. Ook jij. Dat belastingverhaal gaat voornamelijk over US developers.
    4. Nee

Bijdrager
    renssies

Een bekende van mij heeft dat wel gedaan met de credit card van zijn vader geloof ik (niet zijn eigen). Maar ik las allerlei faxen enz en dat je gegevens van de account overeen moeten komen met de gegevens van de credit card. Dus daar wou ik meer duidelijkheid in. Dus als ik geen betaalde apps doe en IAD’s enz dan hoef ik al die rompslomp met belasting niet te doen.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Misschien als de achternaam gelijk is (+ adres) dat er geen probleem is.

Bijdrager
    macker

Geen geld verdienen is geen belasting betalen.

Hoe groot is het probleem als de licentie op bv. je vaders naam staat en jij er gebruik van maakt.

Bijdrager
    marcelnijman

5. Je krijgt van Apple een “distribution certificate”. Die kun je vervolgens selecteren in de Properties van jouw Target in Xcode. Fluitje van een cent. Je krijgt overigens ook een “developer certificate” om de app op je eigen iPhone te installeren.

Bijdrager
    renssies

Oke ik kan nu de credit card van iemand anders gebruiken. Ik heb ook toestemming. (ouders hebben er zelf geen) maar nu heb ik gehoord dat dan gegevens overeen moeten komen met de creditcard houder. Welke gegeven moeten dat zijn? Moet ik daarvoor een nieuwe apple id aanmaken (persoon heeft andere naam)

Bijdrager
    lord anubis

Houd er rekening mee dat je je moet blijven abboneren wil je of nog geld verdienen of eventueel zelfs je app wilt updaten.

Dat betekend dat je altijd meer dan het abo geld moet verdienen voordat je winst maakt.

Bijdrager
    renssies

Ja dat snap ik. Ik wil er ook niet echt winst op maken.

Nu het geen powerpost is (ik probeerde dat te voorkomen) kan ik zeggen dat ik er een heb aangevraagd. Activatie ging mis omdat de achternamen van de =creditcard en de account niet overeenkwamen. Even de vs gebeld (nl nummer werkte niet meer is nu verandert) en het was zo geregeld. De eerste app is nu in review.

Vragen op de antwoorden zodat andere het ook weten:
    1. binnen 6 uur had ik de activatie binnen. Als het goed gaat werkt hij dan ook binnen 24 uur volledig.
    2. zorg dat alles gegevens overeenkomen met de credit card gegevens.
    3. Geld dus alleen als je betaalde apps doet en iads doet (als die in Nederland gaan werken)
    4. Nee je krijgt hier zelf een mail voordat het is afgelopen om te verlengen.
    5. Ja je moet nog wat zaken uitvoeren (vind je in de developer program guide)

Bonus: bellen hoeft maar 1 keer als het mis gaat. Verleng je met nog weer een andere credit kaart dan is het nu nog niet nodig om weer te bellen.

Nu mag het topic dicht. Maar misschien is het ook handig als andere hier in hun vragen kunnen stellen?

Bijdrager
    Jannis

Wat betreft het gebruik van andermans creditcard, dit is volgens mij geen probleem. Toen ik vorig jaar een developer account aanvroeg deed ik dit ook met de CC van een ander, omdat ik zelf destijds nog niet over een creditcard beschikte. Volgens mij zijn de CC gegevens ook verder niet aan het account gekoppeld, enkel gebruikt om de betaling te doen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.