5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Vragen over de muis!

Ik heb 2 draadloze muizen (een oude en een mighty mouse), een iMac G5 en een MacBook.

Op de iMac zijn beide muizen geïnstalleerd, maar werk ik met de mighty mouse.
    Op de MacBook zou ik graag met de oude muis werken of OOK met dezelfde mighty mouse.

De computers staan in dezelfde ruimte…

Vragen:

1. Gaan de muizen niet op beide computers tegelijk werken? En hoe kies ik dat?
    2. Van de mighty mouse heb ik nog een installatie CD, maar van de oude vind ik niets terug… Ik krijg er geen contact met de MacBook mee. Hoe doe ik dat? Moet/kan ik ergens een driver downloaden?

Bijdrager
    Nikita

Bij mijn weten kan je die dingen maar aan één apparaat tegelijk koppelen. En da’s maar goed ook, want anders zouden ze nl. op beide Mac’s dezelfde bewegingen gaan maken, tegelijkertijd (want hoe moet je Mac weten wanneer de input bedoeld is voor de ene, en wanneer voor de andere computer?)

Bijdrager
    1984

Bij Systeemvoorkeuren > Bluetooth > Apparaten.. kun je jouw muis instellen /toevoegen aan je Mac, zo herkend de Mac de muis:|

Bijdrager
    corneeltje

Ja, ondertussen had ik het zelf al gevonden…

Stom dat ik er niet meteen zelf opkwam, natuurlijk. Maar ik kon me gewoon niet meer herinneren of ik een driver-CD nodig had voor mijn oude draadloze muis. Niet dus. De MacBook herkende haar meteen toen ik klikte op een nieuw bleutooth-apparaat toevoegen/configureren.

Ik gebruik nu de oude muis op de Macbook en de mighty op de iMac. Fantastisch!
    Normaal zou ik mijn mighty mouse mét draad gebruiken op de MAcBook maar al mijn USB-poorten zijn bezet!:oops:

Vandaar dat mijn oude draadloze gewone muis nu zeer welkom is! :) :P

Oude muizen kunnen goed van pas komen. Niet?:wink:

Bijdrager
    corneeltje

Er is toch een probleem. Mijn oude muis interfereert met zijn oude baasje (de iMac). Blijkbaar niet in de buurt van de MacBook (zijn nieuwe baasje), maar als die er niet is ziet hij blijkbaar terug zijn oude baasje…

M.a.w. de iMac kan blijkbaar met 2 muizen bediend worden (de oude en zijn nieuwe mighty mouse)…

Kan ik de oude niet uitschakelen voor de iMac? Dat zou handiger zijn!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.