8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    SolidCake

Vragen over CPU upgrade en -cooling Mac Pro firmware flash 4.1 naar 5.1

Hey beste mensen,
    Sinds dit weekend ben ik de trotse bezitter van een Mac Pro 4.1.
    In de toekomst wil ik de CPU’s upgraden van 2 x 4 naar 2 x 6. Gelukkig kunnen de modellen van 2009 al naar 128GB RAM…
    De CPU upgrade staat onderin mijn lijst van upgrades voor het systeem. Dit heeft een reden aangezien het een van de moeilijkste upgrades is om goed(!) uit te voeren. Ik lees namelijk veel tegenstrijdige berichten over de firmware flash van 4.1 naar 5.1. Namelijk, met betrekking tot de CPU cooling.
    Volgens Apple Support Communities slaat de cooling dan op hol.
    Dit kan je natuurlijk verwachten van de Apple Support Communities omdat zij vrijwel alle experimenten de kop indrukken. Maar er zit wel een kern van waarde in. Zo zijn er meermensen die beweren dat de koeling op hol slaat als je de Mac Pro upgrade van 4.1 naar 5.1met 2 x 6 core CPU’s. Deze YouTuber heeft zijn Mac Pro 4.1 weggedaan voor een Hackintosh omdat zijn koeling na de upgrades alleen maar stond te blazen.
    Aan de andere kant zijn er andere mensen die dit met succes en zonder herrie is gelukt! Al is het niet bij de eerste keer….
    Hier heb ik een aantal vragen over:
    Waarom lukt dit sommige wel en sommige niet?
    Is het puur de voorbereiding en de de juiste mannier wat leidt to succes?
    Volgens Apple kan dit niet. Klopt dit überhaupt?
    Graag wil ik ook weten of het jullie met succes is gelukt? Zo ja, hoe?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  SolidCake.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  SolidCake. Reden: Links goed krijgen

Bijdrager
    janbertwedman

Je spatiebalk hapert af en toe ook een beetje…

Bijdrager
    SolidCake

Is dat applicatie gevoelig? Hoe weet je zeker dat het door de upgrade komt?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Is dat niet gewoon een kwestie van SMC resetten en klaar?

Geblokkeerd
    Carp

Zei ik niet dat er ontzettend veel onzin word verteld mbt de cMP!?

Dit is er ook zo eentje, gewoon Mac Fan Control installeren en er is helemaal niks aan de hand.
    Degenen die m om die reden hebben weggedaan zullen wel koppig hebben volhard dat ook Hardware Monitor het kan,….MAC FAN CONTROL. en dan heb je geen probleem.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een Mac Pro die geflasht is van 4,1 naar 5,1 en heb geen problemen ondervonden met de CPU fans. Ik heb er destijds ook een 6 core 3,33 ingestopt in plaats van de 4 core 2,66. No problems. Toch even vermelden dat het een single processor is en dat upgraden van een dual processor moeilijker is.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    SolidCake

Ik ben er al achtergekomen dat je de 4,1 niet naar 5,1 kan flashen vanaf El Capitan. Je moet daarvoor terug naar Yosemite. Na het flashen kan je gerust weer upgraden naar de laatste versie van El Capitan.
    Ik heb me verder ingelezen in het CPU koeling verhaal. Het lijkt erop dat een succesvolle 2 x 6 core CPU upgrade valt of staat bij het goed(!) terugplaatsen van de CPU koeling. Als de koelsystemen niet goed aansluiten dan ontstaan er problemen. Dit luistert heel nauw. Zo nauw dat je maar beter de IHS (hitteschild) van de CPU kan verwijderen voor het beste resultaat.

Geblokkeerd
    Carp

Bullshit!!!
    Is juist vele malen linker dat te doen, maar be my guest.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.