15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Evil_Koekje

Vragen over aanschaffen iMac

Goed, even een paar vragen over het aanschaffen van een iMac 20″.

Zo heb ik ‘m nu staan in de store:

2,16-GHz Intel Core Duo 2
    2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM – 2×1 GB
    ATI Radeon X1600 met 256 MB VRAM
    250 GB Serial ATA-schijf
    (ik heb nu nog een Maxtor schijf van 250GB in m’n PC hangen, die kan ik tzt wel als externe schijf aan die iMac hangen toch?)
    Draadloos toetsenbord (Nederlands) en draadloze Mighty Mouse + Mac OS X (Nederlands)

Subtotaal: Eur 1.819,00

Ik ben maar een (uiteraard) arme student, dus ik zat eens te zoeken hoe ik dit zo goedkoop mogelijk zou kunnen krijgen, die studentenkorting van 6% (zoiets toch?) is optie 1.

Optie 2 is ADC. Nu heb ik hierover enkele vragen.
    Vraag 1, Ik doe momenteel MBO, kom je dan in aanmerking voor ADC, en zonee is het dan voor elkaar te krijgen dat dat toch lukt?:P
    Vraag 2, geldt voor de iMac een korting van 10%, of van 20% ik kan dit niet echt duidelijk terugvinden.
    Vraag 3, krijg ik dan tzt Leopard ook thuisgestuurd?

Optie 3 is… (vul in als je iets beters weet:P )

edit: Ow, en is die 200 euro extra voor AppleCare het geld waard?

Dit was het eerst, uiteraard wacht ik het Mac Event even af of er nog betere opties (kwa hardware/prijzen/weetikveelwat) zijn.:)

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik weet niet waar je studeert, maar als jouw onderwijsinstantie is aangesloten bij Surfspot, kan je daar ongeveer 12% korting krijgen.
    Na het inloggen klikken op “partnershops”.
    Je wordt dan doorgeleid naar de Applestore, maar dan voor het speciale onderwijsdeel.
    Dat scheelt ook weer wat.
    Voor een arme student. :)

Bijdrager
    Cars

Leopard krijg je tuurlijk niet thuis gestuurd als je hem nu bestelt. Of je koopt hem nu en koopt later 10.5 of je koopt hem later.

Bijdrager
    Evil_Koekje

@ Dick de Roos, ik studeer niet bij een onderwijsinstelling die daarop is aangesloten, maar een vriend van me wel, dus ik heb even gecheckt met zijn login en ik kom op zo’n 1650,- uit, scheelt al een boel. Das zo’n 10% korting, en aangezien ik ergens las dat je met ADC voor een iMac ook 10% korting krijgt (klopt dit?) is dat dus niet meer nodig.:)

@ Cars: Ik las op een ander forum dat als er een nieuwe versie van het OS uitkwam leden van ADC die thuisgestuurd kregen. Maar aangezien ADC voor mij waarschijnlijk niet nodig is maakt dit verder niet uit. Waarschijnlijk koop ik ‘m sowieso na de release maar wou voor de zekerheid even checken.

Heeft iemand voor de duidelijkheid nog antwoorden op vraag 2, 3, en of AppleCare het geld waard is?:)

Thnx

Bijdrager
    trabant

Een béétje arme student pulkt zijn software uit usenet.;)

Die Apple Care hoef je niet meteen bij aanschaf te kopen. Het is een garantieverlenging voor een tweede en derde jaar, die je nog op de laatste dag van het eerste jaar kunt verlengen. Ik zou hem daarom ook zeer zeker niet eerder kopen. Bovendien heb je in Europa bij duurzame producten recht op twee jaar garantie, iets waar Amerikaanse bedrijven maar niet aan willen wennen. Dus koop je vanuit juridisch standpunt gezien de Applecare eigenlijk alleen voor het derde jaar.

Maar kijk hier eens. Wel het aantal tekens even op max. zetten, anders vind je inderdaad niet zoveel. En we hebben deze nog.

Bijdrager
    vogel

Ik zou dat hele AppleCare lekker laten voor wat het is. Van dat geld kan je beter naar de kroeg of iets anders nuttigs doen.
    Zoek maar eens op het forum en lees de bak met ellende, die je, ondanks je AppleCare pakket, toch op je af krijgt.

Bijdrager
    Evil_Koekje
    ”trabant”

Maar kijk hier eens. Wel het aantal tekens even op max. zetten, anders vind je inderdaad niet zoveel.

Ah, ik vond al dat ik weinig kon vinden.:D En bedankt voor de rest van je info.

@ Vogel, thnx.:)

200 euro scheelt ook alweer een hoop.

Bijdrager
    vogel

Kan je een iPod nano voor kopen. :wink:

Bijdrager
    Evil_Koekje

Ghehe, ik hou eerst m’n Creative Zen (30GB) nog even, tzt wel een iPod i guess.:)

Bijdrager
    RiFF

Creative Zen :sealed:

Bijdrager
    Evil_Koekje

Ja sorry, examencadeutje van 2,5 jaar terug. Maar ik vermaak me nog wel met 30GB muziek. Al is ’t alsof je een baksteen meesmokkeld. :/

Bijdrager
    Burp

Ik zou persoonlijk die Apple care sterk overwegen, die 2 jaar garantie krijg je echt niet van Apple die zeggen gewoon 1 jaar. Al vaak genoeg gehoord nadat iets stuk ging de 13e maand en ga jij een rechtzaak aanspannen?
    Die iMac is een mooi maar ook duur apparaat en er gaan er nogal eens wat stuk. Dus persoonlijk zou ik het wel doen om tenminste 3 jaar geen gezeik te hebben. Officieel is het aan A merk, maar ik denk daar ondertussen anders over:evil: .
    Een ipod is leuk maar wat moet je ermee als je niets hebt om te syncen. Just my 2 cents. :)

Verder succes ermee want er zal een wereld voor je opengaan, mooi en snel wat wil je nog meer?

Bijdrager
    JJmac

Ik zie dat je in Groningen vertoeft, misschien kun je overwegen om een Bossina Care te nemen veel goedkoper en een goede support.

Bijdrager
    Evil_Koekje

Bedankt voor de tips. Heb al enige ervaring met Macs door school en stage, dus ik weet ongeveer wat me te wachten staat.:)
    Ik had idd de site van Bossina al even bekeken. Moet ik ‘m daar ook kopen om van hun garantiegebeuren gebruik te maken, lijkt me wel toch?

Bijdrager
    FilX
    ”Evil_Koekje”

Ja sorry, examencadeutje van 2,5 jaar terug. Maar ik vermaak me nog wel met 30GB muziek. Al is ’t alsof je een baksteen meesmokkeld. :/

Je excuus aanbieden omdat je een Zen gebruikt ?!? Kom op man !
    Het mag dan misschien een ‘baksteen’ zijn, maar het geluid is aanzienlijk beter dan dat van een iPod en daar gaat het toch maar mooi weer om, als je muziek wilt horen.;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.