10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Imade

Vragen om ID kaart nummer en sofi nummer?

Ik ben paar weken bij de Apple Store geweest om de iPhone voor iemand te kopen die gereserveerd was en tot mijn verbazing werd er wel om heel wat persoonlijke informatie gevraagd tot sofi nummer aan toe!
    Hebben meerdere mensen dit mee gemaakt?

Bijdrager
    jf

Tenzij je een GSM-abonnement afsloot, mogen ze je BSN-nummer niet vragen en ook geen kopie van je paspoort/identiteitsbewijs maken. Het gebeurt steeds vaker te pas en te onpas, maar je mag het gewoon weigeren. Vind de winkel van niet, dan zijn ze een klant kwijt.

Bijdrager
    Imade

Daar deden ze anders wel gigantisch moeilijk over.
    Het was een normale telefoon aankoop zonder daar af te sluiten abonnement.

Bijdrager
    jf

Ik was weggelopen, genoeg andere winkels die die telefoons verkopen. Ze mogen het niet vragen en ik zou niet weten waar ze het voor nodig hebben.

Bijdrager
    Imade

Ze deden dat voor fraude controle o.O

Geblokkeerd
    Anoniem

Over een paar jaar kan je nergens meer een telefoon kopen zonder dat ze ID vragen, politie heeft het te moeilijk met burner telefoons. Ivootje Opstelten en die jokers in het Europese Parlement slaan echt door.

Bijdrager
    jf
    Bijdrager
    hnijveen

En als je dan toch vindt dat je je gegevens moet achterlaten: Gebruik KopieID.

Bijdrager
    Administrator

Maar je haalt een telefoon op die eigenlijk voor/van iemand anders is? Dan snap ik wel dat ze even willen weten of jij echt de persoon bent die in opdracht van de ‘rechtmatige eigenaar’ het toestel op komt halen. Of lees ik dat nu verkeerd?

Je bent ook wel lang bij de Apple Store geweest om dit te regelen. Een paar weken maar liefst. Poe poe.

Bijdrager
    Imade

Zij had hem onder mijn naam gereserveerd zodat alles soepel zou verlopen… maar dat is anders gebleken.
    Het is geen pretje om in een Apple Store te zijn, eerder een nachtmerrie.
    Apple kan prima producten maken, via de telefoon zijn ze hulpvaardig, maar in de winkels… stelt de klant niets voor.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.