14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mbrant

Vragen en problemen met iCloud

Ja het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dat lees ik ook in diverse publicaties. http://www.huffingtonpost.com/2011/10/14/ios-5-problems-icloud_n_1010537.html
    Zelf ondervind ik al langere tijd problemen met e-mail. De server geeft aan dat de me server een niet vertrouwd certificaat afgeeft.
    Rara.
    Dan probeer ik via mijn iPhone, die verbonden is met een stopcontact, een Wifi iTunes synchronisatie te doen. Lau loene dus.
    Ik weet ook niet goed wat ik met iCloud aan moet omdat we een Family account hebben. Doet de andere account ook mee? (Ik weet wel dart ieder een eigen account moet maken) Ik bedoel de gevolgen van de overstap en de iDisk faciliteiten voor bij voorbeeld mijn website via iWeb.

Dan: Kunnen we de agenda die we samen hebben blijven delen en bijwerken? Ik zie al problemen met e-mail voorbijkomen.
    Ik vraag me inderdaad af of we er goed aan doen om na alle updates over te gaan naar iCloud of nog wachten tot alles duidelijk is.
    dit is er nog eentje dieet ik tegenkwam over iCloud; een soort gebruiksaanwijzing
    http://help.apple.com/icloud/index.html?lang=nl#mmfc0efea4

Graag jullie ervaringen of eventuele oplossingen. Bedankt

Bijdrager
    wbreeman

Family account werkt bij mij prima. Je moet wel beide adressen migreren, waarbij je dus allebei een apart Icloud account krijgt.
    Je kunt agenda’s enzo wel gewoon bijven gebruiken. Kan op 2 manieren: OF je gebruikt 1 inlognaam voor alle apparaten. Daar synchroniseer je adressen en agenda mee. En je voegt een extra mailaccount toe voor je mail. Dat lukt.

Andere optie is nu gewoon 2 aparte accounts: ieder heeft dan gewoon zijn eigen mail en inlognaam. En je abonneert je op de agenda van de andere familieleden. Dat werkt ook prima.

Ik zit nog beetje te twijfelen. Is even wat werk want bestaande afspraken moet je er even inzetten, maar ik denk dat ik kies voor de tweede optie. Alleen nog even checken hoe het adresboek werkt dan.

I disk blijft nog tot juni bestaan via mobile Me. Maar dat gaat op den duur toch verdwijnen evenals I web, dus daar zou ik wat anders voor zoeken. Overigens wel irritant en ik vind eigenlijk wel dat Apple de trouwe betalende Mobil Me gebruikers een beetje in de kou laat staan.

Bijdrager
    mbrant

Bedankt voor de reactie.
    Blijven er toch nog vragen over als je op iCloud bent overgestapt.
    Ik kwam er op omdat ik even heb geprobeerd over te stappen en onderweg de boodschap kreeg; U kunt niet meer bij uw Family account……
    Als ik over ben gestapt naar icloud blijven vragen over:
    Vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden: Kun je via iWeb tot juni de website oploaden?
    Kan ik ook nog mijn opsalg gebruiken op de iDisk tot juni 2012?

Je kunt agenda’s enzo wel gewoon bijven gebruiken. Kan op 2 manieren: OF je gebruikt 1 inlognaam voor alle apparaten. Daar synchroniseer je adressen en agenda mee. En je voegt een extra mailaccount toe voor je mail. Dat lukt.

Wij hebben ieder ons eigen adresboek en uiteindelijk 1 agenda die we samen delen.
    Het werd een gekkenhuis met al die agenda’s en dan soms ook nog dubbel omdat het op je iPhone ook nog eens terug komt. Dat kun je wel tekens uitzetten, maar op onverklaarbare wijze staat er plotseling weer een andere agenda aangeklikt.

Mijn e-mail adres is ook een echt e-mail adres en tevens mijn account. Dan moet er een ander e-mail adres bij, dat wordt weer ingewikkeld om het aan iedereen door te geven.
    Dan maar hopen dat het werkt, want ook daar zijn vragen over.

Bijdrager
    wbreeman

Voor zover ik begrijp boft alles van Mobil ME nog werken tot juni. IDisk in elk geval was mij beloofd:-)
    Die agenda’s is inderdaad heel irritant. Dat wisselt volkomen willekeurig welke aangevinkt staat. Dan ook ineens weer lokale agenda aangemaakt waardoor afspraken niet gesynchroniseerd worden…
    Het werkt en ik doe er al jaren mee, maar is nog geen absolute topper….
    En voorlopig is ICloud wel HEEL erg traag, met name de agenda…. Dus ben bang dat dit het voorlopig ook nog niet helemaal is…

Bijdrager
    mbrant

Bedankt voor de reactie
    Dus nu wacht ik nog even met het overgaan naar iCloud.
    Misschien komt er een update, of versnelling van de werking van iCloud.
    Maar evengoed werkt MobileMe nu ook niet helemaal vlekkeloos.

Bijdrager
    mbrant

Toch nog een vraag aan wbreeman. Hebt u al eens geprobeerd om de Family Pack account te bereiken sinds u op iCloud bent overgestapt?

Bijdrager
    merelb

ik heb problemen met mijn contacten en agenda’s in the cloud. heb icloud aan op mijn iphone en in itunes het synchroniseren uitgezet (dus ik heb geen dubbele dingen in mijn telefoon)
    echter als ik iets wijzig in mijn telefoon of op mijn macbook dan verschijnt het (nog) niet in het andere apparaat

dit in tegenstelling tot de fotostream die redelijk snel werkt.

duurt het gewoon erg lang tot er iets gedownload is uit de cloud?

Bijdrager
    Portnull

De agenda van iCloud vertoont erg vervelende kuren. Mijn vrouw heeft een hele hoop afspraken toegevoegd op iCloud.com en deze vervolgens gedeeld met mij. Ik zie alles prima op mijn iPhone en op iCloud.com, maar bij haar account op iCloud.com verdwijnen afspraken die bij mij nog wel te zien zijn. Zit ze de hele avond afspraken over te zetten vanaf haar Google-kalender (want je kunt niet gewoon een ics-bestandje in iCloud importeren, ook weer zoiets idioots), verdwijnt de helft doodleuk weer.

Iemand tegen dit soort problemen aangelopen?

Bijdrager
    Steven Paul

Moet elk gezinslid een eigen apple id aanmaken om een @me email adres te kunnen hebben?

Bijdrager
    Wim Van Hemelrijk

ik kan iCloud maar niet an de gangkrijgen op m’n iPhone 4! Ik draai iOQ5, en op m’n iMac staat wel nog Snow Leopard! Steeds als ik m’n iCloud account wil instellen krijg ik de melding dat m’n account nog niet is gecontroleerd! Hij wil dit dan doen, en krijg de melding dat ik m’n mail moet neakijken…….. alleen……. er komt geen mail binnen!!!! Help!!!

Bijdrager
    irenehill

Beste Wim,

ik heb hetzelfde en kom ook niet verder met i cloud in mijn Iphone. heb jij al een oplossing gevonden?
    Het zou bij mij kunnen dat ik een fout gemaakt heb bij de invoer van mijn emailadres? maar ik kom ook niet in mijn icloud account dus kan dit niet wijzigen!

Bijdrager
    Wim Van Hemelrijk

Hoihoi,

Bij mij werkt icloud nu wel, ik had nog een @mac.com adres en daarmee lukt het dus wel! Ben er nog niet uit hoe het nu zit met de mails die op [email protected] binnen komen, om die naar mijn iPhone te krijgen via icloud?

Bijdrager
    pkalfisti

Goedemorgen,

Heb een vraag over het gebruik van Icloud – Itunes. Op de ‘huiscomputer’ staat de gehele muziekcollectie, die is tevens ge-upload en dus in de Cloud gezet.
    Thuisdeling staat aan, en ik kan dus via de Ipad of mijn MacBook in principe alle (!) muziek downloaden.
    Echter, als ik de muziek(lijsten) vergelijk tussen de onderlinge ‘computers’, dan heeft de huiscomputer voor > 12 dagen muziek en de beide andere apparaten voor ‘slechts’ 3 dagen.
    Maw: de iCloud inhoud is niet in zijn geheel beschikbaar voor de Ipad en MacBook.
    Wat doe ik fout?
    Op de huiscomputer geeft Itunes heel duidelijk aan dat de gehele muziekcollectie in de CLOUD staat !
    Grt,
    Paul

Bijdrager
    boskuip

wil inloggen op windows 7 computer op icloud maar geeft dan een server probleem aan
    wie kan me helpen
    groeten henk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.