8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    gnimiurc

Vraagtekens in Safari (opgelost)

Hallo,

In Safari krijg ik in teksten met speciale lettertekens vraagtekens te zien, bijvoorbeeld als volgt:

Co�rdinatie van ��n of ander (Coƶrdinatie van ƩƩn of ander).

Hoe krijg ik dit goed? Graag jullie reactie. Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    The JM

Hm, zie je in je eigen post ook vraagtekens?

Bijdrager
    gnimiurc

Neen, deze heb ik gekopieerd/geplakt.

Bijdrager
    The JM

Dan ligt het denk ik aan de site die je bezoekt. Letters met accenten dienen op webpagina’s met bepaalde codes weergegeven te worden.
    Op welke pagina krijg je die vraagtekens te zien?

Bijdrager
    gnimiurc

Bijvoorbeeld op http://www.esprit.nl. Klikken op ‘men’. Bij mij staat er dan bijvoorbeeld:

t-shirts/polo�s i.p.v. t-shirts/polo’s

Bijdrager
    Yaris

Staat de standaardcodering in Safari > Voorkeuren > Weergave op Westers (ISO Latin 1)?

Bijdrager
    gnimiurc

@Yaris: Neen, maar dat heb ik nu wel zo ingesteld en het is opgelost! Bedankt!

en @The JM: Jij ook bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    iJoost

Overigens is het inderdaad een fout in de bewuste website. In dat frame geven ze geen tekenset aan. Dus dan moet de browser maar raden wat het is. Bij de eerste volgende site die hetzelfde probleem heeft maar dan met een andere tekenset krijg je het met deze instelling net zo vrolijk weer. En dan kun je het dus niet meer zo oplossen dat het op beide sites goed werkt.

Kortom, ik zou het lekker zo laten. Of, als je heel erg van goede wil bent, de webmaster een mailtje sturen om ‘m op het probleem te wijzen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.