12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

vraagtekens in Safari en opstart boink Panther

Weet iemand hoe je kan verkomen dat je blauwe vraagtekens krijgt in plaatjes in Safari?
    En is de “opstart boink” in Panther 10.3.2 ook uit te schakelen? (Als je de computer aanzet)

Bijdrager
    XP-01

Staat bij Preferences -> Appearance je vinkje wel aan bij “Display images when the page opens”? En dat opstart geluid heeft niets met Panther te maken zit in je firmware. Kan je er niet zomaar uit halen dacht ik, maar je kunt bij het afsluiten wel je geluid uitzetten. Op die manier hoor je de “boink” niet als je de volgende keer weer opstart.

Bijdrager
    avanti

ja, dat had ik al aangevinkt maar het gebeurd ook niet altijd, maar op sommige sites.
    Wat die boink betreft, ik had al een vermoeden. Ik heb nu altijd mijn geluid uitstaan. Jammer dat Apple ons niet de keus geeft.

Bijdrager
    MDF

In het tijdschrift MacFan van maart 2004 stond dit item als lezersvraag:

Antwoord van MacFan:

“In het voorkeurpaneel staat onderin het onderdeel Geluid met een schuifregelaar voor volume. Daarnaast vinden we een knop Geluid Uit (Mute) waarmee we de start-Boing desgewenst het zwijgen kunnen opleggen.”

Zelf heb ik het nog niet getest…

Bijdrager
    Tomaat

Bedoel je eigenlijk het *Pooeenk* geluid wat je direct hoort zodra je je machine aanzet met de powerbutton of een *boink* geluid zodra Panther geladen is?

In het laatste geval is dat van een applicatie die iets probeert te doen wat niet lukt.
    Draai je Extensis Suitcase? Die *boinkt* bij namelijk ook altijd als Panther geladen is..
    Het *Pooeenk* geluid vind ik wel gezellie! Soort van “goedemorgen”;):P

Bijdrager
    XP-01

Update:
    Die blauwe blokjes met vraagtekens zie je ook als de plaatjes niet geladen kunnen worden (niet werkende link)!:wink:

Bijdrager
    mr.Gadget
    ”rudidekker”

En is de “opstart boink” in Panther 10.3.2 ook uit te schakelen? (Als je de computer aanzet)

Ik ben zelf ook al een tijd op zoek geweest naar een oplossing voor dit probleem. Vorige week vond ik de oplossing: er is een prefpane voor gemaakt door een Japanner. Ik heb het nog niet zelf getest, maar hier is de link:

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/index.en.html

Succes! :lol:

mr.Gadget

Bijdrager
    dada1958

Ik heb die PrefPane geprobeerd; werkte niet, kreeg deze mededeling:

An error occurred during PRAM access. After resetting PRAM on some models, this message will be displayed. Once you start up Mac OS 9 on this computer, the problem may be solved.

Ik krijg ook tijdens het in Verbose Mode opstarten de mededeling dat mijn PRAM niet kan worden gelezen.
    Ik heb hier wel ergens OS 9 liggen; ik heb Classic niet eens op m’n G4 iMac.
    Ik draai met Panther; kan ik nu van die OS 9 CD opstarten zonder eventuele problemen met de Firmware te krijgen?

Bijdrager
    avanti

met Startup Sound ben ik inderdaad de opstart boing kwijt terwijl het andere geluid wel aan staat.
    Bedankt!!

Bijdrager
    tricksel

Wat de prefpane waarschijnlijk doet is vlak voor het uitschakelen het geluid uit zetten, en wanneer de machine is opgestart deze weer op het oude niveau zetten. Je zou er eventueel ook een applescriptje voor kunnen maken.

Bijdrager
    Sad

Inderdaad tricksel.

Sinds Panther kunnen we weer met de volume toetsen de opstart boink beinvloeden. Dus als je je geluid mute, heb je ook geen boink. Maar ja, dan heb je ook geen geluid dus.

Ik had gehoopt dat er met de G5 weer eens een andere opstart boink zou komen. Deze hebben ze al zo lang…

Bijdrager
    tricksel

Het ligt niet aan Panther, maar aan de machines die de afgelopen tijd zijn geintroduceerd. Ik heb hier nog een PowerBook G3 met Panther die nog wel een geluid geeft bij het opstarten, ongeacht of er “ge-mute” wordt of niet.

Maar inderdaad, het opstartgeluid mag ook wel weer eens opgekalefaterd worden… Het was vroeger een van de dingen die je je afvroeg als er weer een nieuwe Mac werd ge├»ntroduceerd… :lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.