5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cereem

Vraagteken i.p.v. Euroteken voor Word teksten in Quark 6.5

Sinds we Quark 6.5 gebruiken wordt na importeren van tekst uit Word het Euroteken als vraagteken weergegeven.
    Dit geld voor verschillende fonts.

Heeft iemand misschien ook te maken met het volgende:
    Na het selecteren van een stuk tekst en vervolgens deselecteren, blijven de selectie balken zichtbaar zodat niet meer te zien is wat nu wel en niet geselecteerd is.

Bijdrager
    Zora la rousse

Deze vraag kan je beter stellen bij ”Beeldbewerking”.

Bijdrager
    walterb

Dat selecteren heb ik ook, wat helpt is even F7 doen, beeld heropbouwen. Euroteken is een lastiger probleem, veel word-teksten zijn afkomstig van pc’s en die gebruiken de ge’euro’de Arial, de mac gebruikt ook een andere codering, zodat vaak de juiste tekens niet worden gepakt. Als je met zoek en vervang het vraagtekentje plakt in je zoekpaletje, zie je trouwens wel een euro.
    Meestal gebruik ik zoek en vervang, anders een font gebruiken met een euro.
    Ik leef met je mee, het is natuurlijk een dooddoener, maar ‘dat andere pakket’ importeert het weer prima… (daar heb je uiteraard niets aan, ik werk ook veel met quark, hoor)
    Helpt het misslchien als je de tekst knipt uit word en plakt in quark?

Bijdrager
    MacMipke

Waarschijnlijk zit er in het font geen euroteken? quark kan niet met Open Type fonts werken en niet in alle postcript fonts zit het euroteken.

Het tweede verschijnsel is een bekend probleem in Xpress, wachten maar op een update.

:apple:

Bijdrager
    livePulse

veelal is het een probleem van de toetsencommando’s… wij gebruiken cmd-alt-2 (ofzoiets) en Win-gebruikers een andere toetscombinatie, in de vertaalslag gat er meestal iets mis daarin…

probeer eens je privileges te herstellen, misschien lost dat het refresh-probleem van Quark op, en is dit niet mogelijk… inderdaad: ram een paar keer op F7 en bent het kwijt…

sterkte… :lol:

ps: Quark werkt prima met Open Type fonts hoor…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.