9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vhhbeheer

Vraagteken in dock komt steeds weer terug

Wie kan mij helpen? Ik heb een programma (map) verwijderd van een programma dat ik niet meer gebruik, er was geen ‘uninstall van’. Het icoontje in de dock verwijderd. Telkens als de machine opstart komt er een vraagteken in de dock te staan. Wat ik ook probeer, het vraagteken komt iedere keer terug. Al meredere malen het vraagteken handmatig verwijderd toch na opstart weer in beeld in de dock.
    Wie weet wat ik moet doen? Dank voor de hulp vast!

Reinoud

Bijdrager
    Nick Nack

Kijk eens bij systeemvoorkeuren > gebruikers > Inloggen

Bijdrager
    vhhbeheer

Helaas.Er staat daar wel een progje dat ondanks regelmatig verwijderen steeds terugkeert. Heeft iets met Expanderdaemon te maken.

Bijdrager
    driesdk

gebruik volgende keer iets als Appzapper ofzo om programma’s te verwijderen. Ik begrijp niet waarom dit nog niet standaard in OSX zit. De tijd dat programma’s weg waren bij het verwijderen van hun icoontje in de app map is al lang voorbij, als die tijd er al ooit geweest zou zijn.

Je kan met spolight eens proberen te zoeken op de naam van het ding, en verwijder alles wat er mee te maken heeft.
    Installeer anders eens opnieuw, en verwijder het terug met zulk programma

Bijdrager
    Gees

Ik gebruik CleanApp hiervoor, en daarna nog eens appeltje F, voor de zekerheid.

Bijdrager
    Pieterr
    ”vhhbeheer”

Helaas.Er staat daar wel een progje dat ondanks regelmatig verwijderen steeds terugkeert. Heeft iets met Expanderdaemon te maken.

Gebruik je toevallig Stuffit?

Bijdrager
    vhhbeheer

yep, staat (stond) op HD, gebruik het echter nooit…..

Bijdrager
    Pieterr

En al naar het vinkje gekeken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”vhhbeheer”

Ik werk met stuffit, maar ik zie bij de log-in items geen ExpanderDaemon staan, wel textpanderDaemon
    Ik dacht, ik zeg het even, omdat het nogal veel op elkaar lijkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.