17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    destinyxx

Vraag/probleem Boot Camp

Hallo iedereen!

Toen ik gisteren merkte dat PowerPC niet meer ondersteunt wordt door Lion (ja, gisteren pas :p) wilde ik Snow Leopard op een aparte partitie installeren. Zodat ik voor de games naar SL ga, en voor school op Lion werk.

Maar ik had ook een partitie met Boot Camp.
    Het probleem dat ik gisteren had is dat mijn boot camp niet meer kon opstarten (ik kreeg een melding dat ik een installatie CD moest insteken om verder te gaan (no bootable device found)). Hij was wel te zien bij mijn partities (Disk Utility).

Deze partitie heb ik dus verwijderd via Disk Utility.
    Vandaag wilde ik dus opnieuw Boot Camp installeren via Boot Camp Assistant, maar ik krijg een foutmelding (zie afbeelding).

Het lijkt mij dat Boot Camp ALLEEN geïnstalleerd kan worden als je maar 1 partitie hebt. Klopt dat?
    Als dit niet het geval is, hoe kan ik dit dan oplossen?

Wat ik al heb gedaan is met de installatie CD van Snow Leopard opgestart en vanuit daar de permissions en disk hersteld.

Tnx

Bijdrager
    destinyxx

Ik weet niet of dit noodzakelijk is (normaal niet), maar hier zijn de specs van men MBP:
    Macbook Pro 13″ i7 unibody (2011)
    4GB ram

Bijdrager
    MacKevin11

Hoeveel partities je ook hebt, dat zou niks uit mogen maken mits de partitie waar jij Windows/Snow Leopard op wilt installeren maar groot genoeg is…
    Maar de melding geeft aan dat jij de disc moet formatteren als Mac OS Extended, dat is dan waarschijnlijk niet het geval dus kun je hem niet herstellen als 1 partitie… Met het schijfhulpprogramma (Applicaties>Hulpprogramma’s>Schijfhulpprogramma) kun je de schijf die je gebruikte als BootCamp formatteren naar die structuur.

Ik weet niet of ik je probleem goed heb gegrepen, dus mijn excuses als ik een verkeerde oplossing geef…

Bijdrager
    destinyxx

Bedankt voor de reactie!
    De partitie van Boot Camp had ik al verwijderd… Maar dan zal ik een nieuwe partitie maken via Disk Utility met deze Format en eens kijken of het zal werken;)

PS. Srry als dit stom is, maar ben vrij nieuw wat betreft voor Mac;)

Bijdrager
    destinyxx

Oke, dit heeft niet gewekt…
    Mijn hele hdd is van format “Mac OS Extended (Journaled).
    Maar om de een of andere reden blijf ik hier een foutmelding op krijgen :s

Bijdrager
    destinyxx

Misschien vergeten te vermelden ofzo… Maar het is mij al eens eerder gelukt om via Boot Camp Assistant Windows 7 te installeren (op Snow Leopard).
    Maar hier had ik dan maar 1 partitie (mijn Snow Leopard zelf).

Bijdrager
    MacKevin11

Dus? Je zegt dat je Windows 7 op de zelfde partitie als Snow Leopard had geinstalleerd?
    Dat kan niet, want voor Windows heb je NTFS (bestandsstructuur) nodig, en voor Snow Leopard MacOSExtended (Journaled). Dus dat krijg je nooit geinstalleerd…

Bijdrager
    destinyxx

Hey
    Misschien ben ik niet duidelijk geweest.
    Ik had eerst 2 partities (mijn “hoofd” OS X en Boot Camp met Windows 7)
    Gisteren had ik een 3de partitie aangemaakt met snow Leopard.

Hierna werkte mijn 2de partitie van Windows 7 (Boot Camp) niet meer.
    Toen heb ik de partitie van Boot Camp verwijderd en wilde ik deze opnieuw installeren met gevolg bovenstaande afbeelding (1ste post)

Ik hoop dat ik nu duidelijk was;)

MvG

Bijdrager
    Pjotr NL

Als ik het goed lees probeer je disk utility te gebruiken om een bootcamp partitie te maken maar daar moet je volgens mij de bootcamp assistent voor gebruiken. Ik meen dat die in de map hulpprogramma’s staat.
    Ik zou het daar eens mee proberen

Edit: dat staat overigens ook in de tekst van het plaatje in je eerste post :sarcastic:

Bijdrager
    destinyxx

Ik gebruik ook Boot Camp Assistant…
    Ik had op aanraden van MacKevin11 een partitie gemaakt via disk Utility…

Iemand die kan helpen? Ik heb namelijk Windows nodig voor een aantal programmeervakken (Visual Basic, Java (Eclipse <= databanken nodig = op windows), c#)

BTW Pjotr NL, logisch dat ik Boot camp Assistant gebruik eh… Anders kon ik niet aan die screenshot komen eh:p

Bijdrager
    Pjotr NL

Oh ja sorry… Stom van me.
    Ik ben nogal moe vandaag en daardoor viel me dat niet op.

I was only trying to help.

Ik hoop dat je eruit komt.

Bijdrager
    destinyxx

Hey

Toch bedank om te helpen, maar het werkt nog altijd niet :s
    Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit kan oplossen :s

Een mogelijkheid is misschien om in VMWare fusion Windows te installeren.
    Maar ik heb liever via Boot Camp… aangezien het moet werken (het heeft al eens gewerkt, maar na mijn 3de partitie met snow Leopard liep het bij Boot Camp mis)…
    En via virtual machine ik niet op volledige snelheid kan draaien, wat wel belangrijk is bij examens van programmeertalen :s

Misschien toch dat je maar 1 partitie mag hebben om Boot camp te kunnen installeren?
    Om 17:00 eens proberen als het wel lukt om via de partitie van Snow Leopard Windows te installeren via Boot Camp (batterij aan het kalibreren).

Bijdrager
    destinyxx

BUMP.
    Iemand die mij kan helpen plz?

Bijdrager
    destinyxx

Echt niemand die een oplossing weet? :s

Bijdrager
    MacKevin11

Is even kijken.
    Ja volgensmij kun je via VMWare Fusion windows isntalleren. Dat word ook aanbevolen als je het daarvoor wilt gebruiken.
    Maar dan zul je als nog een partitie moeten maken;) Dat zal VMWare fusion wel aangeven.

Waarom download je de trial niet en probeer je het niet?

Bijdrager
    destinyxx

Ik heb VMWare Fusion;)
    Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik dan niet mijn volledige RAM in Windows zou kunnen steken.

Maar ik heb het probleem al gevonden.
    Het is dus wel degelijk dat ge Windows 7 via Boot Camp kunt installeren als je maar 1 partitie hebt…

Bijdrager
    MacKevin11

Je volledige ram kun je alleen gebruiken in 64bit versies van Windows. Want 32bit ondersteund tot 2,17gb.
    En wat jij bedoeld is denkik dat OS X en VMWare Fusion zelf ook ram op slurpen en je dus voor Windows minder hebt;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.