13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ommer_76

Vraagprijs MacBook Pro

Hi allemaal,

Omdat ik over wil stappen naar een MacBook Air gaat mijn MacBook Pro in de verkoop. Het is een laat 2008 model, 15 inch, 2,4GHz, 2 Gig RAM en 250 GB harde schijf. Iemand een suggestie hoeveel ik kan vragen?

Alvast bedankt,
    orm

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    demandiebakt

of kijk op mac2sell

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb sinds een week een 2,4Ghz (late 2008) model.
    Nieuw , daar heb ik 1410 € voor moeten meertellen
    En dat met een 320Gb (7200RPM) schijf ipv 250GB

Dus ja pak maar 1300-1350 €

Bijdrager
    syltheboy

Waarom zou je in godsnaam willen overstappen van een MacBook Pro naar een MacBook Air?:? Oké, een MacBook Air is een stuk beter draagbaar dan een MacBook Pro maar je gaat er zo veel op achteruit.:wink:

Bijdrager
    sypie

Het hangt van je eisen af. Als je inderdaad de “Pro” eisen hebt dan ga je geen Air kopen. Als je “gewoon” aan het internetten en tekstverwerken bent heb je al die power niet nodig, dus kan een air beter voldoen dan een Pro machine.

Bijdrager
    ommer_76

Precies voor de draagbaarheid. Als je het ding elke dag ronddraagt, wordt zo’n Pro zwaar, zeker als je er niet veel meer gebruik van maakt dan voor tekstverwerken en Internetten.

Bijdrager
    syltheboy

De nieuwste 13″ MacBook Pro is volgens mij niet meer zo zwaar, maar als je meestal alleen maar bezig bent met tekstverwerken en internetten dan kun je natuurlijk beter een MacBook Air nemen. Er zit volgens mij behoorlijk wat verschil in het gewicht. De standaard 13″ MacBook Pro is trouwens goedkoper dan de standaard MacBook Air en ik vind dat je meer waar voor je geld krijgt.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik ben ook van die mening.
    Met een standaard Macbook Pro (ja zelfs met een voormalige alu macbook ) ben je veel beter en goedkoper af.
    Het verschil in gewicht met de air is minimaal , en je hebt alles aan boord (DVD , meerder usb poorten..)
    Ook met de harde schijf en ram ben je beter af
    Met air zit je namelijk vast tot 2GB ram , en meer dan 120/128GB is er nog niet (en echt makkelijk vervangen is het ook niet)

Daarom ben ik van mening dat de Macbook Air een van de slechtse opties is , als je voor een mobiele mac zou gaan
    Tis duur vergeleken met een andere Macbook pro en is op zo veel vlakken beperkt

Bijdrager
    syltheboy

Sommige mensen denken daar nou eenmaal anders over.:wink: Als iedereen zoals ons zou denken, dan zou de MacBook Air bijna niet meer verkocht worden.

Bijdrager
    ommer_76

Daar gaat het topic niet over. Ik wilde weten wat ik voor mijn MBP kan vragen.
    Ik ben me bewust van de voor- en nadelen van de verschillende modellen, maar ik heb mijn keuze gemaakt (ik wil Apple helpen de verkoopcijfers van de MBA hoog te houden :wink: ).

Bijdrager
    Soulshaker

Ok , maar kom dan niet af in een paar maanden met een topic “Vraagprijs MacBook Air” :sealed:

En wat is dan dat grote voordeel ? Dat 680 gram verschil in gewicht (excl externe superdrive, in het andere geval is het 360 gram) , want voor de rest zie ik geen voordelen :o

Maar ok, je macbook pro is zeker ±1350 euro waard

Bijdrager
    syltheboy

Waarschijnlijk is er wel iemand die z’n MacBook Air wil ruilen tegen je MacBook Pro, want diegene gaat er dan aardig op vooruit.:wink:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.