9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ottocox

vraagjes over multiple users

Sinds ik Tiger het geïnstalleerd (clean install) heb ik problemen met de gebruikers die een normaal (niet admin) account hebben.
    1. In de map “Applications (Mac OS 9)” zit een map “spel” (met inderdaad spelletjes). De admin user kan deze straten, de andere users niet (die krijgen de melding “u heeft niet voldoende bevoegdheden”).
    2. MSN Messenger (in de map Applications) kan alleen door de admin user worden gebruikt, bij de anderen blijft ie tijdens het opstarten hangen (moet ik dan met force quit weer stoppen)
    3. Dashboard: alleen de admin kan de widgets gebruiken. Als andere users een widget proberen te installeren verdwijnt ie weer als je erop klikt of gewoon na een paar seconden.
    Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd bevoegdheden in orde te brengen, o.a. via schijfhulpprogramma en tiger cache cleaner.

Wie kan mij helpen met een of meer van deze problemen? Alvast dank

Otto Cox

Bijdrager
    KNARFVries

probeer effe via diskutill. je bevoegdheden te herstellen

Greetz Knarf

Bijdrager
    ottocox

Heb ik geprobeert en het helpt niet

Otto Cox
    (Imac G4, OSX 10.4.2)

Bijdrager
    KNARFVries

Hoe staaan je bevoegdheden op app. map

dit moet zijn:
    system: lezen en schrijven
    admin : lezen schrijven
    anderen: alleen lezen

en klik voor de zeker heid op : pas toe op ingesloten onderdelen

Bijdrager
    KNARFVries

anders effe single user mode op starten :apple: s
    fsck -y
    hoop dat het goed gaat

Bijdrager
    ottocox

Ja, dat staat allemaal keurig zo ingesteld, de app map, de app (mac os 9) map, de map “spel” en ook de programma’s binnen die mappen…

Otto Cox

Bijdrager
    Niet meer hier

Misschien heb je Toezicht op de accounts ingesteld.

Bijdrager
    KNARFVries

Je bedoelt zeker Beperkingen
    deze vindt je (wel als admin inloggen):
    klik gebruiker aan
    4e tab
    waarschijnlijk stat ie op sommige

Bijdrager
    ottocox

Ha, gevonden! Met dank voor de suggesties. Het zit ‘m in toezicht. Als je in appications-map een folder maakt met een algem,ene naam (zoals “spel”) en daar programma’s in onderbrengt, dan vindt Toezicht die map niet. De programma’s weer gewoon in Applications zetten en toezicht aanpassen werkt. Nadeel is dat je map wat minder geordend is, maar dat moet dan maar.
    Het probleem met messenger en dashboard is verholpen door in Toezicht het gebruik van ondersteunende programa’s toe te staan.

Otto Cox

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.