10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

vraagjes

ben redelijk nieuw met MacOSx en al redelijk addicted:

– hoe maak je een printscreen?

als ik daar antwoord op heb komt de volgende vraag.

bvd.

Bijdrager
    joffrie

Programma’s > Hulpprogramma’s > Schermafbeelding
    Daar kan je printscreens mee maken van het volledige scherm, 1 enkel venster en met een timer.

Bijdrager
    sammerman

:apple: + shift + 4 =kan je zelf de grootte kiezen
    :apple: + shift + 3 =heel je scherm
    :apple: + shift+4+ spatie= is je huidige venster

Bijdrager
    DK master

Of met de sneltoets :apple: + Shift + 3

Edit: Te laat…

Bijdrager
    Yelle

Uit de helpfunctie van je Macje, op te roepen met appeltje-?

Toetscombinaties voor het maken van schermafbeeldingen
    In Mac OS X kunt u schermafbeeldingen maken met behulp van toetscombinaties.

Als u een schermafbeelding van het gehele scherm wilt maken, drukt u op Command + Shift + 3.

Als u een schermafbeelding van een bepaald gedeelte van het scherm wilt maken, drukt u op Command + Shift + 4 en selecteert u het gewenste gedeelte door met de muis te slepen.

Als u een schermafbeelding van een venster, een menubalk, het Dock of een ander gebied wilt maken, drukt u op Command + Shift + 4 en drukt u op de spatiebalk. Plaats de aanwijzer op het gewenste gebied om het te markeren en klik met de muisknop. Als u het gebied wilt selecteren door met de muis te slepen, drukt u nogmaals op de spatiebalk.

Als u op Command + Shift + 4 hebt gedrukt, maar bij nader inzien toch geen schermafbeelding wilt maken, drukt u op de Escape-toets.

Schermafbeeldingen worden als bestanden opgeslagen op het bureaublad. Als u geen bestand wilt aanmaken maar de schermafbeelding in het klembord wilt bewaren, houdt u de Control-toets ingedrukt terwijl u op de overige toetsen drukt. U kunt de afbeelding vervolgens in een document plakken.

U kunt ook schermafbeeldingen maken met behulp van het programma Schermafbeelding (in de map ‘Hulpprogramma’s’).

Een kind kan de was doen dunkt mij.

Bijdrager
    sawtooth

thanks

als ik firefox opstart krijg ik eerst een soort firefox drive scherm,
    wat is het en hoe kom ik er vanaf? moet ik dan eerst iets unmounten?

rechtsonder op mijn toetsenbord zit een toets met een vaag teken (het is een sawtooth vorm met een horizontale lijn) wat doet die knop?[/img]

Bijdrager
    vikking
    ”sawtooth”

rechtsonder op mijn toetsenbord zit een toets met een vaag teken (het is een sawtooth vorm met een horizontale lijn) wat doet die knop?[/img]

Rechtsonder? Wat voor een toetsenbord heb jij :P. Normaal zittie rechtsboven, maar daarmee werp je je cd uit:)

Moderator
    unSOUND
    ”sawtooth”

als ik firefox opstart krijg ik eerst een soort firefox drive scherm,
    wat is het en hoe kom ik er vanaf? moet ik dan eerst iets unmounten?

Dat is een virtuele schijf. Blijkbaar heb jij een snelkoppeling gemaakt naar FireFox in die virtuele schijf, dus elke keer dat je FireFox start wordt ook die virtuele schijf gestart. Open die virtuele schijf eens, en kopieer de FireFox daaruit naar je map met programma’s… sleep dan je huidige FireFox uit je dock, en sleep de versie uit je map met programma’s naar je dock…

”sawtooth”

rechtsonder op mijn toetsenbord zit een toets met een vaag teken (het is een sawtooth vorm met een horizontale lijn) wat doet die knop?

Dat is de return toets, is meestal gelijk aan de enter, maar in sommige programma’s is er een verschil tussen enter en return… vandaar ook het andere symbool.

Bijdrager
    kloon

Of met screenshot plus ( dit is Widget en staat bij mij op het dashbord) snel en handig :wink:

Bijdrager
    conzumer
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.