10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    DBLCreations

Vraagje website

Hallo iedereen!

Ik ben beginnend (html/css) en ik heb een project waar ik aan bezig ben. Ik heb nu echter een probleem gemerkt bij het nakijken van de website in google chrome.

In safari en firefox lijken er geen problemen te zijn maar in google chrome krijg ik de website te zien zoals in dreamweaver.

safari:

firefox:

Google chrome:

Zoals je kan zien is bij google chrome het een en ander niet juist, ik kan er niet achterkomen wat ik juist mis heb gedaan. Internet explorer heb ik nog niet kunnen testen.

dit is de (html)code:

<!doctype html>
    <html>
    <head>
    <meta charset=”UTF-8″>
    <title>Seniority Werking</title>
    <meta name=”description” content=”Seniority”/>
    <meta name=”keywords” content=”Seniority, Senioren, Vervoer”/>
    <link href=”css/style_index.css” rel=”stylesheet” type=”text/css”>
    </head>

<body>
    <div id=”wrapper”>
    <div id=”header”>
    <div id=”logo”>logo_seniority
    <div id=”news_feed”>
    <h1>Actief vanaf 01/01/14 in Provincie Antwerpen</h1><br><div id=”tijdlijn”>
    <h3>01/04/12 – Start Seniority : DILBEEK – 1 wagen<br>
    01/12/12 – Uitbreiding Seniority : DILBEEK / LEUVEN – 2 wagens<br>
    01/03/13 – Uitbreiding Seniority : DILBEEK-PAJOTTENLAND / LEUVEN-HAGELAND – 4 wagens<br>
    01/07/13 – Uitbreiding Seniority : DILBEEK-PAJOTTENLAND / LEUVEN-HAGELAND – 5 wagens<br>

<span><h4>***NIEUW***</h4></span> 01/01/14 – Uitbreiding Seniority : DILBEEK-PAJOTTENLAND / LEUVEN-HAGELAND / ANTWERPEN – 7 wagens</h3>
    </div>
    </div></div></div>
    <!–begin bodyArea–>
    <div id=”bodyArea”>

<div id=”text_werking”>
    <h2>Seniority wil op een veilige, comfortable manier mobiele of minder mobiele senioren (ook mindervaliden) vrijheid in de vorm van vervoer aanbieden.<br><br>
    Hierbij werkt Seniority via het Kamer tot kamer vervoer.<br><br>
    Dwz dat de chauffeur de personen begeleidt vanaf Punt A (woonkamer/ziekenhuiskamer/…) tot de desbetreffende bestemming (Punt B).<br><br>
    Al naargelang de wensen, kunnen de personen ook bijgestaan worden tijdens hun activiteit. Het spreekt vanzelf dat de chauffeur eveneens instaat voor al de eventuele bagage.</h2>
    <h6>Deze <span>VIP-service</span> bevat meer dan alleen vervoer. De chauffeur wilt de personen bijvoorbeeld ook begeleiden tijdens het winkelen of haalt graag uw boodschappen.</h6><h2>
    Zowel residenties, ziekenhuizen als particulieren kunnen beroep doen op Seniority – 7/7 en 24/24 voor individueel- en groepsvervoer (max 8pers.)<br><br>
    Ons wagenpark is steeds op een discrete manier aangepast voor een klein of groot mobiliteitsprobleem. Rolstoelgebruikers kunnen makelijk in de wagen gebracht worden zonder dat de persoon uit de rolstoel dient te komen.<br><br>
    Door tal van opleidingen waaronder defensief rijden, verhoogd rijgedrag, EHBO en hef- en tiltechnieken garandeert Seniority de bekwaamheid en het verantwoord rijgedrag van de chauffeur.<br><br>
    Interesse? Meer weten?<br><br>
    Aarzel niet om ons te telefonisch of via mail te contacteren. Wij helpen u graag verder met al uw vragen. Een aanvraag zal steeds voorafgegaan worden door een prijsofferte op maat, zodanig u, de klant, op voorhand de kost weet van een bepaalde rit.
    </h2>
    </div>
    <!–menu–>
    <div id=”menu”>

<div class=”content_home”>

• Home
    • </div>
      <div class=”content_werking”>

• Werking
    • </div>
      <div class=”content_reserveer”>

• Reserveer
    • </div>
      <div class=”content_historiek”>

• Historiek
    • </div>
      <div class=”content_partners”>

• Partners
    • </div>
      <div class=”content_pers”>

• Pers
    • </div>
      <div class=”content_wagen”>

• Wagen
    • </div>
      <div class=”content_services”>

• Services
    • </div>
      <div class=”content_contact”>

• Contact
    • </div>

</div>
    <!–einde bodyArea–>
    </div>
    <!–einde menu–>
    <div id=”footer”>Created by DBL Creations ©2013</div>

</div>
    </body>
    </html>

Heel erg bedankt al voor alle hulp!

Bijdrager
    Shmoo

Kijk eens of je width’s wel kloppen en dan met name van het gedeelte waar het logo in staat + rechts er naast.

Controleer of je ergens een border hebt gebruikt waardoor je miss. 1 of 2 pixels van je breedte af moet trekken.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

zelfde als shmoo, margin en padding is niet in elke browser het zelfde.
    heb je alles ook float left staan of right? positions allemaal goed ?

Het beste is een demo met real code, dan kunnen we je pas echt helpen.

Bijdrager
    DBLCreations

Bedankt voor de reacties mensen! Wat bedoel je met demo met real code? Sorry ben er nog niet zo in thuis en is eigenlijk men eerste echte project:-) Ik weet dat verschillende browsers anders kunnen reageren en dat je sommige “fixes” moet uitvoeren maar daar heb ik momenteel nog niet over geleerd… ik zou ook graag de font @font-face gebruiken maar dat heb ik ook nog niet helemaal onder de knie. Nu dat doet hier op zich niet toe! Als je mij even kan uitleggen wat je juist wilt bedoelen met een demo met real code? Want ik zelf doe hier alles met adobe Dw. Kan ik anders eventueel aan iemand van jullie de html en css code doorsturen? dan zien jullie het misschien makkelijker?

bedankt alvast!

Bijdrager
    Shmoo

Wat je het beste kunt doen is de site in de publieke folder van Dropbox zetten en dan een linkje naar die folder hier op het forum plaatsen zodat iedereen kan meekijken en zien wat er mogelijk fout gaat.

@font-face is vrij makkelijk het klinkt alleen ingewikkeld.

Wat het doet is het zorgt dat een bepaalde font geladen wordt die iemand niet op zijn-/haar computer heeft staan wanneer je de website bezoek. Zoals je ook een afbeelding kunt laden kun je ook extra fonts meeladen.

In je stylesheet maak je dan eerst de koppeling met de font-bestanden dit zijn een aantal regels code omdat verschillende browsers verschillende type font-bestanden nodig hebben.
    Dat werkt zo:

@font-face {
    	font-weight: normal;
    	font-style: normal;
    	font-family: "foundation-icons";
    	src: url("fonts/fi/foundation-icons.eot");
    	src: url("fonts/fi/foundation-icons.eot?#iefix") format("embedded-opentype"),
    		 url("fonts/fi/foundation-icons.woff") format("woff"),
    		 url("fonts/fi/foundation-icons.ttf") format("truetype"),
    		 url("fonts/fi/foundation-icons.svg#fontcustom") format("svg");
    }

Daarna hoef je alleen maar de font-family naam aan elke tag toe te voegen waarvan je wilt dat deze het font gebruikt.
    Voorbeeld all heading 1:

h1 {
    	font-family: "foundation-icons";
    }

Deze codes krijg je vaker al standaard bij de @font-face codes en hoef je alleen maar in je eigen stylesheet te copy/pasten.

Bijdrager
    DBLCreations

Heel erg bedankt voor je reactie Shmoo!

Ik heb ondertussen al wat zitten sleutelen aan die float en positions maar alles loopt nu blijkbaar nog meer fout:o ik ga eens even kijken hoe dat werkt die dropbox want om eerlijk te zijn heb ik dat nooit gebruikt!

Bijdrager
    Shmoo

Ja klopt floats en positions hebben een redelijk leercurve omdat ze vaak afhankelijk zijn van andere waardes. Je moet je soms ook clear-en en allemaal die onzin.

Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is en deze onderdelen proberen te vermijden – natuurlijk daar waar mogelijk.

Elke website werkt eigenlijk vanuit een soort grid-systeem – je hebt een bepaalde breedte van je content en daarbinnen maak je vaak een x aantal kolommen + rijen. Die structuur opzetten is eigenlijk super eenvoudig en daar moet je ook niet al te moeilijk over doen.

Kijk hier eens naar – werkt zonder floats en positions en de basis van de basis.

ijjn1n

Bijdrager
    DBLCreations
    Shmoo op 21 januari 2014

Ja klopt floats en positions hebben een redelijk leercurve omdat ze vaak afhankelijk zijn van andere waardes. Je moet je soms ook clear-en en allemaal die onzin.

Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is en deze onderdelen proberen te vermijden – natuurlijk daar waar mogelijk.

Elke website werkt eigenlijk vanuit een soort grid-systeem – je hebt een bepaalde breedte van je content en daarbinnen maak je vaak een x aantal kolommen + rijen. Die structuur opzetten is eigenlijk super eenvoudig en daar moet je ook niet al te moeilijk over doen.

Kijk hier eens naar – werkt zonder floats en positions en de basis van de basis.

ijjn1n

Wel bedankt, ik ga dit meteen even instuderen!

Bijdrager
    DBLCreations

Hey allemaal,

Ik geraak er niet echt uit momenteel maar ik heb (eindelijk) een dropbox aangemaakt in de hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen

Dit is de link van de html file (index):

https://www.dropbox.com/s/w6lapb01isjqjc7/index.html

hier is de css code:

https://www.dropbox.com/s/e703suay28y3sth/layout.css

Sorry als de code wat slordig is, zoals ik al eerder vermelde ben ik nog niet zolang bezig hier mee maar ik doe mijn best om het (voor mij) zo overzichtelijk mogelijk te houden, door zoveel mogelijk benamingen te geven.

Hopelijk kan iemand mij helpen, (probleem nog steeds hetzelfde) – hierboven vernoemd probleem dus nog steeds:-)

Bijdrager
    DBLCreations

Hey allemaal, ik wou gewoon even laten weten dat ik het inmiddels opgelost heb:-)

Ik heb de breedte van de div aangepast en Google chrome lijkt het nu te aanvaarden. Bedankt alvast voor de hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.