8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OSXHIHI

Vraagje photo-icons

Bij bepaalde foto’s zie ik witte randen en bij bepaalde foto’s juist weer niet.
    Maar wat betekenen deze randjes eigenlijk?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien het verschil tussen een copy of origineel?
    Dat is in ieder geval het eerste waar ik aan moet denken als ik de benamingen zie van de foto’s.

Bijdrager
    AppleStef

De ene is ook jpg met hoofdletters en de andere niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het heeft te maken met het programma dat de foto bewerkt heeft. Een RAW bestand al dan niet bewerkt in het ‘camera RAW’ venster van Photoshop heeft bij mij een witte rand. Maar daarna gesaved als jpg vanuit Photoshop doet die rand verdwijnen.
    Dus een RAW bestand heeft bewerkt of onbewerkt die witte rand en de later opgeslagen jpg niet. Verander je de RAW extensie in jpg dan blijft die rand.

Bijdrager
    OSXHIHI

Die met hoofdletters nam sleepte ik rechtstreeks uit iphoto. Daarmee ging ik naar foto afdruk service en vervolgens liep die vast. En toen ik hem in adobe ps stopte en via daar exporteerde naar jpg kwam er dus geen wit randje bij en werkte die wel en kon ik de foto afdrukken.. en zoals je ziet zijn die andere die ik erbij heb gedaan ook met witte randen…

Dankjewel voor jullie reacties

Bijdrager
    OSXHIHI

Moderator
    unSOUND

Met witte rand: Miniatuur wat on-the-fly door OS X wordt gemaakt
    Zonder witte rand: Miniatuur wat als icoon is opgeslagen in het bestand zelf.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat wilde ik ook net zeggen … Photoshop plakt gewoonlijk een icoon op de afbeeldingen die het bewaart. Je kunt dit uitzetten in de voorkeuren ervan, en in dat geval zal de Finder zelf een voorvertoning aanmaken van de afbeelding, met een witte rand eromheen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.