14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    maxunamax

vraagje over pop.zonnet.nl in mail

hoi iedereen,

ik heb net na een reparatie van mijn mac mijn mail-account opnieuw ingesteld in mail.

alles gaat prima, ik heb drie mail-account en alles werkt goed…

maar…

alleen bij mijn zonnet account welke ik al jaren heb (en ondertussen tele2 heet) lukt het mij niet om mijn mail-programma voor het versturen van mijn zonnet-mails in te stellen.

Ontvangen gaat prima;

pop.zonnet.nl
    gebruikersnaam
    wachtwoord

alleen bij versturen heb ik zowel

smtp.zonnet.nl als smtp.tele2.nl geprobeerd in te stellen; beide werken niet…

zie ik iets over het hoofd of moet ik bij ‘server uitgaande post’ ook mijn mail nog instellen…? iemand die toevallig ook nog een werkende zonnet in zijn mail heeft en mij kan helpen?

dank, dank!

grtjs

m.

Bijdrager
    Nikita

Je internet is ook van Zonnet / Tele2 ? De uitgaande server moet nl. zijn ingesteld op die van je ISP.

Bijdrager
    ajvankesteren

Kan het zijn dat je bij bij de uitgaande servers geen authenticatie hoeft in te voeren? Dus bij identiteitscontrole van de smtp server kiezen voor ‘geen’. Dat was bij mij maandenlang het probleem – ik had ze keurig ingevuld maar kreeg steeds time-outs / meldingen dat de mails onbezorgbaar waren. Was overigens niet bij Zonnet, maar toch…

Als het allemaal niet blijft lukken kun je eventueel ook RapidoSMTP installeren (een shell om de standaard sendmail van Unix te activeren en configureren), en de uitgaande server van één of alle accounts instellen op 127.0.0.1 – zo lang je bij de account info het juiste emailadres hebt ingevuld is replyen op aldus verzonden mails ook geen probleem.

Bijdrager
    First Edit
    ”ajvankesteren”

Kan het zijn dat je bij bij de uitgaande servers geen authenticatie hoeft in te voeren?

Tele2 roept haar gebruikers op om voor 31 oktober de authenticatie in te voeren zie deze pagina

ik moest in eerste instantie ook denken aan de oplossing die Nikita aandraagt; als je internet niet van tele2 is moeyt je de smtp-server van je internetprovuider invoeren…

Bijdrager
    appie3600

Mijn instellingen zien er ongeveer zo uit. Misschien heb je er wat aan.

Bijdrager
    appie3600

Tele2 roept haar gebruikers op om voor 31 oktober de authenticatie in te voeren zie deze pagina

ik moest in eerste instantie ook denken aan de oplossing die Nikita aandraagt; als je internet niet van tele2 is moeyt je de smtp-server van je internetprovuider invoeren…

Oeps, tja DAT wist ik niet……
    Meteen maar aangepast. TNX!

Bijdrager
    Stro

Ik heb 4 mailaccounts, waarvan er 2 oude zonnet accounts zijn;

In alle gevallen heb ik voor mijn uitgaande email de standaard mailserver van mijn provider Planet ingevoerd. Geen centje pijn!

Bijdrager
    iJoost

Je moet in de regel de SMTP-server (uitgaande mail) gebruiken die bij de verbinding hoort.

Tenzij de eigenaar van de POP-server (inkomende mail) voorzieningen heeft getroffen zoals geauthenticeerd SMTP-en of POP before SMTP, speciaal voor mensen die “op lokatie” zijn.

Bijdrager
    Double_UK
    ”First

Maar hoewel Tele2 voorheen Zonnet was, wordt op de instruktie-pagina met geen woord gerept over de gebruikers van deze accounts. Nergens een mededeling als “DIt geldt ook voor de gebruikers met een zonnet.nl account” o.i.d.

Dus…. :?

Bijdrager
    Oppie

Maar… volgens mij betekent dit dat je geen post meer kunt versturen met je Zonnet/Tele2 account als je de internetverbinding via een andere ISP hebt lopen?!:?
    Dus het is niet (alleen) een kwestie van veiligheid, maar nu komen ze van al die gratis email accounts af waar ze ‘vroeger’ zo kwistig mee strooiden!
    Corrigeer me als ik dit fout zie…

(edit: typo)

Moderator
    unSOUND

Nee, ik heb ook het idee dat ze dat gaan doen…

Bijdrager
    Oppie

Net maar ff gebeld met Tele2; volgens de helpdeskmedewerker hoef je als je via een andere ISP (althans in mijn geval Xs4all) verbinding maakt niks te veranderen.
    Ben benieuwd…:wink:

Bijdrager
    maxunamax

dank iedereen voor de berichten/discussie…

ik ben vandaag niet thuis, maar ga het vanavond proberen allemaal…

dank!

m.

Bijdrager
    appie3600

Dat invoeren van het wachtwoord werkt bij mijn zonnet-account niet.
    Dus heb ik de boel weer terug gezet naar hoe ik eerder heb gepost.
    Kan na 31 oktober nog spannend worden….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.