30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

Vraagje over lenzen (SLR)

Hey,

Hier in belgie bij dixons staat de nikon D70s met 2 lenzen 28-80mm en 70 – 300 mm lens voor 1099 euro.
    Dit is toch goedkoop?
    En wat is het addertje onder het gras?
    En wat zijn de eventuele nadelen van deze lenzen.

Bijdrager
    apple freak

Kan je wat verdere specs noemen.
    Want er zijn namelijk 70-300 lenzen van €250 tot misschien wel een halve ton. Ik zeg nu maar wat, maar het zou mogelijk zijn.

Bijdrager
    freshface

Van de lenzen ?
    Helaas niet, ik ben vandaag even vluchtig in de dixon winkel geweest.

Bijdrager
    MDF

De Nikon kitlens 18-70 mm is héél goed.
    Van de 28-80mm variant wordt gezegd dat het een glasbokaal is met een lensje erop…

Bijdrager
    klaus

Dat is erg goedkoop

Mijn neef heeft de nikon d70s gekocht met de 18-70 lens, voor 1349€ gekocht, in het begin van de vakantie denk ik, eind juli.

update : in een gewone fotozaak

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    StefanC

ik raad je aan 200 euro bij te leggen en dan die 18-70 erbij te kopen, die lenzen die ze erbij geven is echt rommel. lenzen van 5 tientjes met plastic bajonet.

Bijdrager
    apple freak

ik heb net even de folder opgezocht op dixons.be. en daar staat dit:
    [code:1:11c0b1917e]D70S met 28-80
    en 70-300 mm objectief
    De vernieuwde D70 met verbeterde kwaliteit en 6,1 megapixels
    • schietklaar op ieder moment
    • 7 onderwerpstanden (Digital Vari-Program)
    • 2,0” LCD-beeldscherm.[/code:1:11c0b1917e]
    Daar word je ook niet echt wijs van.
    Wel staat er op het plaatje een nikor 70-300mm f4-5.6. Maar of dat hem ook echt is weet ik niet.

Ga er vanuit dat ze bij dixons troep verkopen!!

edit: ik zie net dat konijn de folder hier neer gezet heeft.

Bijdrager
    freshface

Ok, dan ga ik voor het kit dat ze op pixmania.be verkopen.

Bijdrager
    Zweef
    ”konijn”

Hey,

Hier in belgie bij dixons staat de nikon D70s met 2 lenzen 28-80mm en 70 – 300 mm lens voor 1099 euro.
    Dit is toch goedkoop?
    En wat is het addertje onder het gras?
    En wat zijn de eventuele nadelen van deze lenzen.

Het is een sympathieke setprijs, dat valt niet tegen. De beide lenzen zijn prima wanneer het de standaard Nikkorobjectieven zijn, deze hebben een kunststofbehuizing, dus niet te zwaar. Liever geen Sigma of Tamron, maar dat is persoonlijk.
    Optisch zijn ze allebei prima, lijkt me een leuke kit. Ik zou nog even nadenken over de 70-300. Deze lens heb ik zelf, en hij is prima op een gewone spiegelreflex, maar op de digitale is het 1,5 keer zoveel, dus 105-450. Vraag is of je die vaak gebruikt, en je kunt ‘m er later nog altijd los bijkopen.

Bijdrager
    MDF

Konijn, kijk ook eens op het forumgedeelte van http://www.belgiumdigital.be en zoek daar maar eens naar Nikon D70 en kitlens…

Succes alvast met je aankoop, de D70 is een prachtig toestel :)

Bijdrager
    WimPi
    ”StefanC”

… die lenzen die ze erbij geven is echt rommel. lenzen van 5 tientjes met plastic bajonet.

Volgens mij maakt Nikon die niet…

Bijdrager
    apple freak
    Bijdrager
    freshface

Dit gaat over de d70 http://www.tweakers.net/pricewatch/76976
    en niet over de D70s.

Maar pixamania is over het algemeen het goedkoopste.
    Kben eigenlijk nog sterk aan het twijfelen D50 of D70s.

Bijdrager
    StefanC
    ”WimPi”
    ”StefanC”

… die lenzen die ze erbij geven is echt rommel. lenzen van 5 tientjes met plastic bajonet.

Volgens mij maakt Nikon die niet…

jawel hoor, wij verkopen de Nikkor 70-300 en die heeft een plastic vatting(adviesprijs 119,-)

Bijdrager
    Zweefvliegerke
    ”konijn”

Kben eigenlijk nog sterk aan het twijfelen D50 of D70s.

nog steeds geen gekocht dan?:P

de D50 is ietsje kleiner dan de D70s, ik denk dat je ze beter een in de hand kan hebben vooralleer er een te kopen. als je mooie plaatjes wil schieten moet de camera goed aanvoelen vind ik…

Bijdrager
    freshface

Nee, ik heb nu pas het totale bedrag bij elkaar gekregen.
    En ik neem geen impulsieve beslissingen:)

Bijdrager
    Grisolda

prijs hangt ook van de lensconstructie af… wat dixons standaard levert eindigd meen ik op G en de betere lensen op D of ED… zoiets was het geloof ik.

Bijdrager
    macfag

heb nu sinds een week een d50 met 18-55 lens en ben heel tevreden! :D
    759,- excl sd-kaart

heb ook gedacht aan de d70s maar heb er geen 250-300 euro extra voor over

Bijdrager
    passenger

En dan nu de technisch correcte reactie:

Op zich is dit een leuk setje, het zijn -begrijp ik- Nikon lenzen en dat zijn behgoorlijke lenzen. Het is echter 28-80, en dat is vertaald naar het ‘oude’ systeem ongeveer 38- 100 mm. Zou ik persoonlijk nooit kopen, sinds ik gewend ben aan groothoek. Deze lens is dus geen groothoek, de 18-70 is echt vele malen beter, echt het geld meer dan waard. En ook in 70-300 zijn er meerdere lenzen in meerdere kwaliteiten.

Bijdrager
    The Photographer

Hee Konijn,

beide lenzen 28-80 en 70-300mm zijn standard G lenzen. De 18-70mm is net kwalitatief een stapje hoger vanwege hoogwaardiger slijping van de lens delen..
    [size=9:918ab569c1](G zegt voornamelijk iets over het feit dat er geen diafragmaring meer op zit, en vaak is de G serie de goedkopere kwalitatief mindere lens)[/size:918ab569c1]
    De prijs die jij noemt is redelijk normaal, hier in Nederland dan..
    Zoals we al eerder hadden besproken zou ik voor de 18-70mm DX ED gaan.. kwalitatief net een betere lens. En dat zeg ik na vele Nikon lenzen geprobeerd en gebruikt te hebben…

Salu!

– The Photographer –

P.s over de body.. ben je al in een winkel geweest en beide body’s vast gehouden en/of geprobeerd??
    en maak een overzicht waarom je beter de D70s zou kopen dan de D50.. dus even op http://www.dpreview.com de specs naast elkaar zetten en kijken wat je echt nodig hebt.

Moderator
    unSOUND

Ik heb die 28-80 lens ook gehad, ik was er niet echt over te spreken. Ik heb uiteindelijk die lens vervangen voor een 18-125 van Sigma… daar ben ik erg tevreden over, ondanks dat de 18-70 sneller is qua scherpstellen…

Bijdrager
    artimachead

The Photographer geeft goede antwoorden. De DX ED objectieven zijn duidelijk de betere lenzen. Beter gebouwd met een betere coating.

Ter aanvulling; de set zoals Dixons hem levert is geen officiële set van Nikon Europa en dus ook Nikon België. Daardoor mag je er twijfels bij hebben.

Bijdrager
    HSL

Weet iemand nog een goede 50 of 70mm en 12mm lens die heel lichtsterk is en op mijn D70 past?
    Overal zie je de zoom lenzen, maar ik wil er 1 met vaste brandpunt afstand.

groeten HS-L

Bijdrager
    misterp

ooit in een foto winkel gewerkt, en dit ook vaker uitgelegd aan klanten. Nikon lenen zijn te verdelen in 3 groepen. de lenzen in de aanbieding van dixons zijn amateurlenzen. die 18-70 dx ed is een lens voor de gevorderde amateur tot professional. er zijn ook nog betere en duurdere lenzen.

nu kun je de link leggen naar apple computers. vergelijk de 28-80g met en mac mini, de 18-70dx ed met een imac g5 en de aller heftigste lenen van Nikon met een g5 dual.

op de macjes van hier boven kun je prima internetten. daar zit geen enkel verschil tussen. maar er zijn toepassingen waar je verschil gaat merken.

maw nikon leverd enkel goede spullen maar afhankelijk van wat je er mee wilt kun je beter meer investeren.

persoonlijk zou ik ten alle tijden gaan voor de 18-70dx ed omdat die groothoek heeft en ed coating heeft dus super scherpe foto’s met mooie kleurweergaven. En omdat je het bereik hebt om vrijwel alles mooi op de foto te zetten (landschap 18 tot portret 70)

succes

Moderator
    unSOUND
    ”HS-L”

Weet iemand nog een goede 50mm en 12mm lens die heel lichtsterk is en op mijn D70 past?

8 mm, op een D70 ±12 mm
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3255&navigator=4

30 mm, wordt dus ± 45 mm op een D70
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3300&navigator=6

Bijdrager
    computer space

Inderdaad voor die 18-70 gaan. Telelens ook voorlopig lekker laten liggen. Ik snap nooit wat mensen met hun veel x zoom willen. Veel liever groothoek in het bereik.

Echt tele is geschikt voor 3 dingen:
    paparazzo-werk
    vliegtuig/vogelspotten
    safari’s in donker afrika
    In alle andere gevallen: dichterbij gaan staan. ‘Contact’ tussen fotograaf en onderwerp maakt een foto bijna altijd interessanter. Niet voor niets is de klassieke standaardlens 50 mm (35 op een D70). Let maar eens op, foto’s in die brandpuntsafstand zijn altijd erg interessant.
    Kies ook eerst het soort brandpunt en daarmee het soort foto, en ga dan lopen. Niet blijven staan en zoomen tot het erop past.

Bijdrager
    freshface

Nog een weekje wachten, volgende week maandag neem ik mijn beslissing en ga ik de D50 of d70s bestellen.
    Donderdag ga ik wat met een D50 experimenteren van een vriend.

Bijdrager
    HSL

als je het geld hebt, kies dan voor een D70. dan heb je toch “iets” meer camera in je hand.
    hij is wat zwaarder en daardoor is het makkelijker om strakke plaatjes in het donker te schieten.

ik heb de D50 van de week even in mijn handen gehad en vond hem toch iets te speelgoed achtig.

dus als je het geld hebt zou ik het goed besteden.:)

Bijdrager
    Zweef
    ”HS-L”

als je het geld hebt, kies dan voor een D70. dan heb je toch “iets” meer camera in je hand. hij is wat zwaarder en daardoor is het makkelijker om strakke plaatjes in het donker te schieten. ik heb de D50 van de week even in mijn handen gehad en vond hem toch iets te speelgoed achtig. dus als je het geld hebt zou ik het goed besteden.:)

Hier begrijp ik dus helemaal niks van. Ik fotografeer al jaren met een F50 (zo’n ouderwets ding waar je fotorolletjes in moet doen), en ik vind de D50 daarmee vergeleken al een knol van een ding, en de D70 is nog een slag groter. Hebben jullie allemaal zulke enorme klauwen of zo?

De D50 doet niet of nauwelijks onder voor de D70s, en ik vind dat je betere argumenten op tafel moet leggen om het (heel behoorlijke) prijsverschil te legitimeren.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.