7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Vraagje over kaoss functie in KORG.iMS.20

Ik heb de app KORG.iMS.20 op de iPad en dit is echt super. Als ik geen iPad had dan was deze app een reden om hem toch te kopen. Ik heb deze synt ook echt thuis staan dus ik weet redelijk de weg maar een ding krijg ik maar niet voor elkaar en het staat ook niet in de help.
    ik wil zelf een parameter aan de linker kaoss pad hangen “KAOSS PAD L” b.v. een filter. Dit kan ook volgens de help en alle reviews maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand dit misschien.

Stefan

Bijdrager
    MedahOSX

Ik heb me ook rotgezocht,maar ben er inmiddels deels achter. In je sequencer staan 4 witte vierkant knopjes aan de linkerkant ,note,parameter en nog 2 waar ik even niet op kom. Met het knopje parameter kan je de parameters van je kaoss pad instellen.
    Ik heb verder geen ervaring met de echte ms-20 zoals jij dus zoveel weet ik er niet van, maar tot zover is dit wat ik vond, alle aanvulling of links naar howtos enzo is welkom:)

Bijdrager
    KarelWillem
    MedahOSX op 16 november 2010

….Ik heb verder geen ervaring met de echte ms-20 zoals jij dus zoveel weet ik er niet van…

De echte MS-20 (1978) en de Kaos (1999) hebben dan verder ook weinig met elkaar te maken, behalve dat Korg de bedenker is.

Bijdrager
    MedahOSX

Dat is waar, maar ik zat bijvoorbeeld te zoeken of ik een kabeltje moest trekken van hipass cutoff naar iets wat met kaoss te maken had, terwijl hij waarschijnlijk al wist waar al die plugs op de ms-20 synth voor zijn en ik niet.

Bijdrager
    stefonline

bedankt MedahOSX nu kan ik echt aan de slag.
    Mijn “echte” MS20 staat ook alweer wat jaartjes te verstoffen op zolder dus qua patchkabels zit ik er ook niet zo meer in. Wat je wel kan doen is even googelen op korg MS20 patch voorbeelden. Dan vind je vast wel wat leuke patch voorbeelden. Heb ik toen ook gedaan. Pluggen maar en kijken wat eruit komt. Het is me toen zelfs gelukt mijn gitaar op het ding aan te sluiten.

Stefan

Bijdrager
    prosperity

Stefonline,
    Als jij je echte MS20 laat verstoffen op zolder, weet ik daar wel een beter plaatsje voor hoor.
    Dan mag hij wat mij betreft ook naast mijn exemplaar weer gaan doen waar hij voor gemaakt is, muziek maken…..

René.

Bijdrager
    stefonline

haha
    Er komt een dag dat ik wat minder ga werken of niet meer mag werken en dan komt ie vast weer van pas.

Stefan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.