6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

Vraagje over het maken van een “typbaar” document

Hallo,

Ik vroeg me af of er geen beter systeem is dan op een lullige manier een ontwerp van me als achtergrond te gebruiken in word of openoffice.

Even uitleggen: Ik heb een aantal ontwerpen gemaakt voor spelborden, basis dingen (een vriendendienst)…
    En die willen ze kunnen invullen zoals ze willen. Met andere woorden er woorden intypen en eventueel later die woorden veranderen door andere woorden.

Nu doe ik het dus op bovenstaande lullige manier maar is er geen mogelijkheid dat ik bv. mijn illustrator ontwerp in een pdf kan maken en dat de tekst aanpasbaar blijft (vanuit acrobat reader en compatibel met winbrol pc’s) ???

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat kan zeker in Acrobat Professional. Daar kan je formulieren maken bovenop de basis die je bijvoorbeeld in illustrator maakt. Let wel op dat je de rechten van het PDF bestand vrijgeeft waardoor gebruikers het formulier niet alleen kunnen invullen maar ook kunnen opslaan! Let ook op dat je elk invulveld een eigen naam geeft.

Bijdrager
    Godfather

Waar stel je die rechten in dan dat je ze kunt opslaan? Ik heb het namelijk ook wel eens geprobeerd en toen kwam ik inderdaad uit op het feit dat iedere gebruiker Acrobat Professional moest hebben om het formulier op te slaan. Dat werkt natuurlijk niet. Printen ging wel maar printen en dan via “save as PDF” ging weer niet.

Ben benieuwd!

Bijdrager
    olbo

Paar jaar geleden ook een invulbaar PDF bestand gemaakt en het was zo gepiept. Alleen heb je Acrobat Pro nodig. En het invulbaar PDF bestand kan in een Reader ingevuld worden en bewaard worden. Ik moet alleen weer even terughalen hoe het moest. Maar het kan …

Bijdrager
    steene

Heerlijk, van harte bedankt!
    ik bekijk het even nader.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.