6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    fozzy

vraagje over de iMic

Ik heb sinds vandaag de iMic aangesloten. Hij werkt prima via Final Vinyl, alleen krijg ik geen geluid uit mn externe speakers op de iMac. Ik kan wel geluid via de iMic krijgen als ik de hoofdtelefoon aansluit en de Draaitafel start, en opneem.

Tevens werkt het programma niet via Spin Doctor, wat geleverd is bij Toast 6.

Tips zijn van harte welkom.

Fozzy 8)

Moderator
    unSOUND

Staat er bij je voorkeuren niet toevallig een vinkje bij “mute audio when recording” ?

Bijdrager
    henkverhaar
    ”fozzy”

Ik heb sinds vandaag de iMic aangesloten. Hij werkt prima via Final Vinyl, alleen krijg ik geen geluid uit mn externe speakers op de iMac. Ik kan wel geluid via de iMic krijgen als ik de hoofdtelefoon aansluit en de Draaitafel start, en opneem.

Tevens werkt het programma niet via Spin Doctor, wat geleverd is bij Toast 6.

Tips zijn van harte welkom.

Fozzy 8)

Ik gebruik de iMic in combinatie met Sound Studio om mijn LPs te digitaliseren. Om tijdens het opnemen geluid te hebben moet je in SS ‘soft playthrough’ aanvinken. De meeste geluidsopname programma’s hebben een dergelijke optie.

henk

Bijdrager
    maceddy

Nog een iMic vraagje..

Ik kan in bijv. DJ-1800 meerdere uitgangen gebruiken.
    Ziet mn Mac de iMic als een 2e uitgang?

Is voor mij wel handig, ik kan dan namelijk één uitgang gebruiken om af te spelen, en de andere om vooraf te luisteren….

Bijdrager
    rastabob

ja dat kan, in het menu ‘uitgangen’ van DJ-1800 is dat in te stellen (of alt command y).
    Gebruik van de i-mic wordt zelfs aanbevolen door de makers van DJ-1800

In het regelpaneel ‘Geluid’ van OSX kun je vervolgens instellen via welke uitgang de waarschuwings geluiden moet klinken (via de headphones dus, anders krijgt de zaal jouw ‘sosumi’ te horen)

Bijdrager
    maceddy

[mod:13e20a5c71=”maceddy”]Heb de discussie over DJ-1800 maar even apart gegooid.
    Check hier.[/mod:13e20a5c71]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.