16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    JeeVee

Vraagje over AppleCare

Mensen,

Ik heb een vraag over AppleCare.
    Twee maanden geleden heb ik een MBP met een Cinemadisplay aangeschaft. Ook heb ik ze netjes samen op één AppleCare plan gezet zodat, wanneer er iets mis gaat na 12 maanden + 1 dag, ik ergens kan aankloppen.

Nu gaf de display vanaf het begin al problemen en ik ben nu zover dat de display wordt vervangen door Apple. Goede service!

Alleen nu wordt mij aangegeven dat ik een nieuwe AppleCare voor het scherm af moet sluiten.
    Het lijkt mij toch dat de vervangende display gewoon weer binnen de reeds afgesloten AppleCare valt?
    Stel dat mijn MBP vervangen zou moeten worden, moet daar dan ook een nieuwe AppleCare op?

Beetje vreemd. Graag reactie.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Daan.

Onzin, je hoeft niet opnieuw af te sluiten.
    Apple care geeft 2 jaar extra garantie, dat wordt niet opeens korter als er wat gebeurt is.
    Lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Vindt ik onzin… je koopt tenslotte al Applecare voor 3 jaar garantie.
    Daarnaast heb je volgens de Nederlandse wet ook zónder Applecare
    al recht op ongeveer 2-3 jaar garantie (afhankelijk van de gemiddelde
    verwachte levensduur van het betreffende apparaat).

Of ze proberen je wat aan te smeren, of ze snappen er zelf niets van;)

Bijdrager
    klaus

Heb je uw AppleCare al geregistreerd voor uw MBP en ACD? Indien ja, dan blijft je garantie gewoon gelden tot 3 jaar na de aankoop, ongeacht hoeveel reparaties of omruilingen er zijn geweest.

Wat je wel moet doen is het serienummer van het omgeruilde en het nieuwe scherm doorgeven aan Applecare, zodat ze dat op het contract kunnen bijplaatsen.

Ik heb net hetzelfde als u gehad, ook applecare op m’n powermac met acd, het is m’n 3e ACD nu en ik heb nog meer dan een jaar garantie van m’n applecare.

Bijdrager
    JeeVee

Bedankt allemaal!

Ik zal er achteraan bellen.

Bijdrager
    mvdenberg

Op je cinema display zit zo wie zo 1 jaar garantie. Je hebt de reparatie (omruiling) uitgevoerd binnen het eerste jaar. Daar had je apple care niet eens voor nodig.
    Apple hoort inderdaad gewoon het nieuwe serienummer over te nemen op je apple care contract.

Bijdrager
    Petje
    ”mvdenberg”

Op je cinema display zit zo wie zo 1 jaar garantie. Je hebt de reparatie (omruiling) uitgevoerd binnen het eerste jaar. Daar had je apple care niet eens voor nodig.
    Apple hoort inderdaad gewoon het nieuwe serienummer over te nemen op je apple care contract.

misschien is dat ook wel wat ze bedoelen.Dat jou nieuwe serienr moet worden bijgeschreven.
    Of je hebt te maken gehad met zo’n klungelige helpdeskmedewerker

Bijdrager
    Rene Teunissen

Het hele Apple Care Protection Plan is geklungel.
    Nergens voor nodig.
    Weggegooid geld.
    Er zijn al heel wat berichten aan gewijd.

Bijdrager
    Bas_G5

Wat voor problemen had je met het Cinema Display?

Bijdrager
    JeeVee

atz: Het is wel een dure business, dat Apple Care. Maar als je product na de garantie van 1 jaar kapot gaat zit je met de gebakken peren. Dan kun je nergens meer op terugvallen. Ik hoor veel verhalen dat je eigenlijk zowieso recht hebt op 3 jaar garantie (verwachte levensduur) maar daar denken fabrikanten vaak anders over. Ze laten je dan vaak in de kou staan of bieden reparatie tegen een gereduceerd tarief aan.

Bas_G5: Ik heb erg veel last van het zogenaamde ‘Ghost Image’ of Image Persistence bij mijn 23″ ACD. Al binnen een kwartier blijven vensters zichtbaar op het scherm. Ze staan dwars door bijvoorbeeld photoshop beelden heen. Dat werkt niet echt lekker bij beeldbewerking.

Bijdrager
    Rene Teunissen
    ”JeeVee”

atz: Het is wel een dure business, dat Apple Care. Maar als je product na de garantie van 1 jaar kapot gaat zit je met de gebakken peren. Dan kun je nergens meer op terugvallen. Ik hoor veel verhalen dat je eigenlijk zowieso recht hebt op 3 jaar garantie (verwachte levensduur) maar daar denken fabrikanten vaak anders over. Ze laten je dan vaak in de kou staan of bieden reparatie tegen een gereduceerd tarief aan.

Eerder zijn op dit forum de wegen aangegeven die je in zo’n geval bewandelen moet.
    Ik heb in elk geval mijn ACPP-premie volledig teruggekregen en trap er nooit meer in.

Bijdrager
    Bas_G5

JeeVee: ik heb precies hetzelfde probleem. Ben ondertussen al aan mijn tweede 23″ bezig. Welke nog meer last heeft van ghosting dan de eerste. Bij het Apple center waar ik hem heb gekocht hadden alle schermen die ze op voorraad hadden dit probleem. Dus kreeg ik ook geen andere mee. Vervolgens zit ik nu al een paar maanden op eem oplossing te wachten.

Bijdrager
    Peter Wagemans

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden zo’n Apple 23″ gekocht. Reeds van in het begin durfde het scherm wel eens een keer flikkeren, maar dat ging elke keer weer weg.
    Vorige week werd het echt heel erg, en dus laat ik een bestek maken bij een Apple Authourised Repair Centre.
    Reparatieprijs: prijs van een nieuwe monitor

Toch even gebeld naar Apple customer service, uitgelegd dat er niks mis met mijn dure LCD scherm was, maar waarschijnlijk een componentje binnen in de monitor stuk. Niets aan te doen.

Dus als ik terug naar de winkel stap, een nieuwe Apple monitor koop, heb ik een extra voedingsadapter , een zeer mooie weliswaar flikkerende 2de 23″ monitor en weer een grote kartonnen doos die ik kan gebruiken als het te recycleren papier nog eens opgehaald wordt.
    Wat een koopje.

Net voor ik hals over kop de deur uitstapte om dit even snel af te handelen, toch even op de web site van de concurrentie gekeken. Ik zie een ander bekend merk, met een heel mooie 24 inch 1920 x 1200 monitor met extra die 60 euro minder kost, in de hoogte verstelbaar is, buiten de DVI connector ook nog eens een gewone VGA, S-video, composiet én component video aansluitingen heeft, 4 USB poorten, en ook nog eens 9 formaten geheugenkaartjes kan lezen. OK, ik geef toe, die Apple monitor is bloedmooi, maar wat me over de schreef haalt is dit:
    3 jaar garantie STANDAARD, met omruilen op de volgende werkdag.

Of zou ik toch maar braafjes terug een Apple monitor kopen, en dit keer dan toch maar de extra 99 euro ophoesten om ook 3 jaar garantie te krijgen. Wel, ik ben een vlaming.
    Maar bij ons zeggen ze: ge moogt ermee spelen mag, maar ni aan gaan hangen. Ik wou dat het onwettelijk was wat Apple daar uithaalt.

Zo, dat voelt al een stuk beter. Dan toch maar gewoon naar de Apple store?…:?

Bijdrager
    mac lover

ik vind het vreemd…. maargoed als apple denkt dat de trouwe gebruikers alleen maar apple koopt hebben ze het toch goed mis… ik ben op dit moment ook naar een 19” breedbeeld aan het kijken en ik zie hier toch wel dat acer, HP en dell vele malen goed koper zijn. dus ik ga toch maar voor de HP W19

Bijdrager
    Peter Wagemans

Nog iets leuks hierover gevonden. Iemand vertelde me dat Apple hier inderdaad de wet overtreedt.

Dit vond ik op het internet:

Een Europese richtlijn voorziet in een minimale harmonisatie van de waarborgbepalingen voor consumptiegoederen. Deze richtlijn werd in het Belgisch recht ingevoerd door de wet van 1 september 2004. Deze wet betreffende de garantieplicht voor verkopers treedt op 1 januari 2005 definitief in werking. De regeling van de verplichte wettelijke garantie is dwingend, wat betekent dat een contractuele afwijking uitgesloten is. De verplichte wettelijke garantie geldt bij de verkoop door een handelaar aan een consument van om het even welk tastbaar goed. De nieuwe wet is niet van toepassing op onroerende goederen en ook niet op elektriciteit, water en gas die niet marktklaar zijn gemaakt. Er wordt een algemene vaste garantietermijn van twee jaar vanaf de levering ingevoerd, maar de verkoper kan een langere garantietermijn toestaan….

Heb die wet even verder opgezocht – het staat in Art. 1649quater. § 1.

Wat nu? Advocaat erbij halen? Apple in gebreke stellen? Voor dat geld lijkt het me wel de moeite.
    Anderzijds, hoe komt het dat Apple stevig doorgaat met die standaard 1 jaar garantie? Als dat onwettelijk is moeten ze dus eigenlijk voor alle computers die ze in Europa verkopen standaard 2 jaar garantie geven.
    Ik ben benieuwd of iemand hier met kennis van zaken een reactie op kan geven.

Bijdrager
    G-Force
    ”mac

ik vind het vreemd…. maargoed als apple denkt dat de trouwe gebruikers alleen maar apple koopt hebben ze het toch goed mis… ik ben op dit moment ook naar een 19” breedbeeld aan het kijken en ik zie hier toch wel dat acer, HP en dell vele malen goed koper zijn. dus ik ga toch maar voor de HP W19

Beetje vage vergelijking, Apple heeft niet eens 19″ breedbeeldschermen?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.