10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SjinT

Vraagje ivm reparatie

Ik heb men Macbook Pro( early 2008) keyboard kapot gemaakt. Nu wou ik een nieuw laten zetten, liefst qwerty ipv azerty. Ik vroeg een prijsschatting en kreeg te horen: € 160. Ik stem in en nu de diagnose is gedaan staat er plots een topcase bij in het bestek. Totale kostprijs:€373 ipv 160. Is dit normaal? Het is enkel mijn tobo dat niet werkt, trackpad werkt prima. Of heeft dit te maken met de overstap van azerty naar qwerty? ik ga mij morgen bevragen, maar ik maak me zorgen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De E2008 MBP heeft geen verwijderbaar toetsenbord, in tegenstelling to de L2008+ modellen. Daarom moet de hele topcase vervangen worden.

Bijdrager
    Gastje01

Los van de technische kant, is het niet zo dat een prijs opgave maar een bepaald percentage mag afwijken? Ik vind dit wel een enorme toename zonder dat daar eerst contact over is geweest. (als dat al zo is)

Bijdrager
    SjinT

Ik moet de reparatie nog bevestigen, indien ik dit niet doe moet ik 60 euro reparatie kosten betalen. Dit is wel een serieuze tegenvaller. Bedankt voor de informatie, waar heb je die gevonden, heb je mss een linkje? Vind ik wel enorm duur voor een toetsenbordje te vervangen.

Bijdrager
    Gastje01

Ik heb geen linkje, maar ik meende me zoiets te herinneren uit een recht college. Google even of mss dat iemand met meer juridische achtergrond het hier weet?

Bijdrager
    SjinT

Nee, ik bedoelde de informatie die Waffle mijr gaf over het niet verwijderbaar toetsenbord. Toch bedankt voor de snelle reactie:-)

Bijdrager
    GT1988

@ TS en Gastje01

Ik denk dat je hem bij een APR ter reparatie hebt aangeboden?

Er wordt gesproken over een schatting van de kosten.

Ik vroeg een prijsschatting en kreeg te horen: € 160.

Waarschijnlijk is de verkoper/medewerker in de war en dacht hij dat het toetsenbord los te vervangen is. Helaas is dit dus niet het geval. Je kan bij reparaties nooit uit gaan van door de verkoper gemaakte schattingen van reparaties. Ik denk dus ook dat je geen poot om op te staan hebt.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het is een probleem waarvan de oorzaak vooral bij Apple ligt. Ik heb weleens een poging gedaan om een MacBook Pro toetsenbord te vervangen en kwam niet veel verder omdat de toetsenbord behuizing vast gesoldeerd zat aan de MacBook behuizing. Dat is dus een flinke klus om netjes te vervangen gok ik zo.

Bijdrager
    SjinT

Ik heb ze gecontacteerd en ze zeggen dat de top case ook vervangen moet worden omdat deze vervormd is. Dit kan mss zo zijn maar daar had ik geen last van (het paste voor ik hem binnen bracht) en wil dan ook geen nieuwe, dus als ik mijn laptop teurg wil moet ik 75 euro betalen voor diagnose, wat een absurd hoog bedrag is imo.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Was de topcase al vervormd voordat je hem inleverde? Lijkt mij de moeite om eens een kijkje te gaan nemen voordat je domweg de rekening betaald. Laat ze maar aantonen wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geld betaal je straks voor het lompe diagnose/sloop werk van een ander… Wanneer je één schroefje vergeet trek je al snel een deuk in de case. Het zou zomaar kunnen bedoel ik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.