5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Maudi

Vraagje Imovie

Misschien is het antwoord wel heel makkelijk, maar ik zoek me rot!

Als ik foto’s in Imovie importeer worden ze niet zo scherp als ze zijn, ze moeten zo scherp worden dat ik ze straks als een soort filmpje op cd(dvd) kan vertonen!

Weet iemand de oplossing?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    yvinhei

De resolutie in iMovie is gelijk aan die van een tv, dus de goede voorvertoning voor hoe het er op een televisie uit komt te zien.

Je kunt uiteraard wel bij het aanmaken van een nieuw project kiezen voor de hoogst mogelijke resolutie (HDV) door dit te kiezen in het Nieuw project-venster.

Succes.

Bijdrager
    Maudi

Maar dat is dus helemaal niet scherp, ik wil het het liefst zo scherp mogelijk, want de foto’s zijn wel in hoge kwaliteit!

(Moet ik het in HDV 1080i zetten of HDV 720p ?)

En zijn er geen opties om de kwaliteit te verbeteren?? De foto’s lijken nu echt bagger terwijl ze wel scherp zijn in photoshop enz.

Bijdrager
    tiny

De kwaliteit voor tv en video is nou eenmaal een stuk lager. Als je de optie krijgt: HDV 1080i of HDV 720p, is de 1080 variant de hoogste resolutie maar dan moet de tv of waar je het ook op wilt laten zien, deze resolutie ook ondersteunen.

Bedenk je ook dat als je een filmpje maakt met hogere resolutie (met FCP of zo) je soms beperkingen in hardware tegen komt. Als je een 1080 filmpje maakt, zullen oudere Macs en pc’s er moeite mee hebben en als je een filmpje op een CD maakt, zal de leessnelheid van de cd-drive zelfs ook nog vertragingen in het filmpje veroorzaken. Beter om het te kopieëren op de harde schijf en dan af te spelen.

Het is idd een rare gewaarwording dat tv een lage resolutie heeft maar het is helaas niet anders. Er is gewoon niets meer van te maken…

Succes

Bijdrager
    Marius1976

Als je een nieuw project aanmaakt, kun je volgens mij ergens in stellen wat de kwaliteit van je film is.

Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Maar standaard staat het niet in de hoogste kwaliteit.

Marius

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.