6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Vic

Vraagje batterij iPhone 6s

Ik gebruik men iPhone 6s nu ongeveer een jaartje en weet niet in welke mate het resultaat welk de app Battery Life aangeeft correct is, en de app geeft momenteel 7% slijtage verlies al aan. Misschien dus eerst en vooral mocht de app geen betrouwbaar beeld geven zijn er andere tools of app’s die wel betrouwbaar zijn. Indien de app wel een juist beeld geeft, is dan 7% volgens jullie al dan niet abnormaal. Of heb ik gewoon pech? Of kan het ook goed zijn, dat ik eigenlijk op een slechte manier men iPhone oplaad. Ik laad namelijk bijna iedere avond men iPhone op, dan heb ik gewoonlijk nog tussen de 60 / 75 % batterij en gebruik daarvoor men iPad ladder. Geruime tijd heb ik ook dan de rest van de nacht hem aan de ladder laten hangen. Nu sinds een tijdje (omdat ik ergens las dat het niet zo goed is dat een iPhone die opgeladen is nog langer aan de ladder blijft hangen) haal ik hem van de ladder als ik merk dat de batterij status op 100% staat.

Mvg, Vic

Dit is de app welk ik bedoel.

Bijdrager
    Hyrax

Hi Vic,

Het is júist slecht om hem van de lader af te halen, want dan loopt de batterij leeg. Een leeglopende batterij betekent dat er een cycle plaats vindt. Des te meer cycles, des te meer slijtage.

Dat gezegd hebbende, 7% minder in een jaar is niet abnormaal. De iPhone is ontworpen voor 500 cycles en dan nog een batterijpercentage van 80% te hebben.

Bijdrager
    Vic

Thx voor deze reactie.
    Wat nu juist goed of slecht is, is dikwijls heel moeilijk te vinden. De ene zegt dat het zo het beste is, en iemand anders zegt net het tegengestelde.

Weet u soms hoe dat juist met die 500 cycli in elkaar zit, want ik dacht daar ergens eens van gelezen van te hebben dat dit enkel op de volledige oplaadbeurten slaat.

Maar dus volgens u moet ik me voorlopig nog niet ongerust maken. Namelijk, gelet op het feit dat ik niet zo een intense smartphone gebruiker ben, en anderzijds toch wel de dure kost van een iPhone zou ik er graag zo lang mogelijk kunnen gebruik van maken

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Vic

Even toch nog een bijkomend vraagje.
    Ik lees dat de batterij van een iPhone na 500 (volledige) oplaadcycli nog minstens 80% capaciteit zou moeten hebben.Ok dat zijn de bepalingen. Maar wat ik niet zo goed daarover vind is, wat is een (volledige) oplaadcycli nu juist. Is dat telkens je een batterij tot 100% oplaad, ongeacht welke de capaciteit van de batterij was bij het starten van de oplaadbeurt? Of is dat enkel als de batterij minder dan 20 of 10% was en je ze dan tot 100% oplaad?

Bijdrager
    Martin55

Een laadcycli is 100%
    Dat wil zeggen dat als je je telefoon oplaad als deze tot 75% is gedaald, dat je dit 4x kan opladen voordat je 1 cicli hebt verbruikt

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Martin55.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.